آخرین خبرها

اسرائیل مخفیانه به ایران ابزار اینترنت ماهواره‌ای فرستاده است

۱۴۰۵.۰۴.۰۲, ۱۷:۳۴
اسرائیل مخفیانه به ایران ابزار اینترنت ماهواره‌ای فرستاده است

Gunaz.tv

به گزارش گوناز تی‌وی، نفتالی بنت، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل، اعلام کرد دولت او در زمان حضورش در قدرت طرحی برای ارسال مخفیانه هزاران دستگاه استارلینک به ایران با هدف کمک به معترضان و مخالفان ایران آغاز کرده بود.

بنت روز سه‌شنبه گفت این تجهیزات قرار بود امکان ارتباط و هماهنگی معترضان را در زمان قطع اینترنت فراهم کند و به تضعیف حکومت ایران کمک کند. او افزود: «متأسفانه دولت فعلی و ناکارآمد اسرائیل این کار را متوقف کرد. و وقتی اعتراضات رخ داد، آن زیرساخت وجود نداشت».

استارلینک، سرویس اینترنت ماهواره‌ای متعلق به شرکت اسپیس‌ایکس، مجوز رسمی فعالیت در ایران ندارد، اما در سال‌های اخیر برخی کاربران در ایران از آن استفاده کرده‌اند.

نخست‌وزیر پیشین اسرائیل همچنین دولت بنیامین نتانیاهو را به «بی‌کفایتی» در قبال ایران متهم کرد و گفت دولت بعدی برنامه ارسال این تجهیزات به ایران را ادامه نداد.

بنت که برای انتخابات آینده اسرائیل فعالیت سیاسی خود را از سر گرفته است، بار دیگر تأکید کرد در صورت بازگشت به قدرت، سیاست فشار و تضعیف ایران را دنبال خواهد کرد. او گفت این اقدامات می‌تواند علاوه بر گزینه‌های نظامی، شامل «خرابکاری صنعتی و اقتصادی» نیز باشد.

 

گوناز تی وی
R.G

اخبار منتخب

Most Read