آخرین خبرها

حسین علی‌محمدی به مرخصی اعزام شد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
حسین علی‌محمدی به مرخصی اعزام شد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: حسین علی‌محمدی، فعال ملی-مدنی آذربایجان جنوبی برای اولین بار در طول دوران حبس خود به مرخصی اعزام گردیده است.

به گزارش گوناز تی وی، حسین علی‌محمدی، فعال ملی-مدنی آذربایجان جنوبی روز شنبه 1 آبان‌ماه 1395 با سپردن وثیقه صد میلیون تومانی از زندان مرکزی تبریز به مرخصی چهار روزه اعزام شد.

این فعال بیش از نیمی از دوران محکومیت خود را گذرانده است اما علی‌رغم این مسئله دادگاه انقلاب تبریز اخیرا درخواست آزادی مشروط وی را رد کرده بود.

این فعال به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری، به دلیل نشر مطالبی در نشریه "سوسما" و وبلاگ "سوسوزگول" که در رابطه با مسائل زیست محیطی حول بحران دریاچه ارومیه فعالیت می کرده، از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز، به 3 سال حبس محکوم شده بود که در دادگاه تجدید نظر نیز عیناً تأیید شد.

حسین علی‌محمدی ‌الوار از بابت حکم قطعی 3 سال به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری در بند 12 محکومین و بدون رعایت اصل تفکیک جرائم و در میان مجرمین جرائم خطرناک نگهداری می شود.

این فعال ملی-مدنی آذربایجان جنوبی در اوایل اسفندماه سال 1393 بازداشت و روانه زندان گردیده است و در حال حاضر نیز درحال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان مرکزی تبریز می‌باشد.

سازمان عفو بین الملل در تیر ماه سال گذشته با صدور بیانیه ای از وضعیت حسین علی محمدی الوار بشدت ابراز نگرانی کرده و حکم مذکور را ناعادلانه خوانده بود.

پیشتر سازمان عفو بین الملل در آلمان نیز با همکاری فعالین حقوق بشر آزربایجانی اقدام به برپایی یک کمپین اعتراضی به حکم صادره بر علیه حسین علی محمدی کرده بود.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read