آخرین خبرها

آغاز دور جدید گفت و گو های الهام علی اوف با گروه مینسک پیرامون قارا باغ

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
آغاز دور جدید گفت و گو های الهام علی اوف با گروه مینسک پیرامون قارا باغ

Gunaz.tv

گوناز تی وی: به دنبال مذاکرات مقامات عالی رتبه دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در وین که با میانجگری سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار شده بود، فردا دور جدیدی از این مذاکرات در باکو آغاز خواهد شد.

به گزارش گوناز تی وی، بر اساس اطلاعیه خبرگزاری «آذر دیلی» و سخنان رئیس گروه مینسک در یک نشت خبری، فردا جیمز وارلیک، رئیس آمریکایی گروه مینسک درباره بازگشت پناهندگان به قارا باغ و نحوه پایان دادن به اشغال قارا باغ توسط نیروهای ارمنی با الهام علی اوف به گفت و گو خواهد پرداخت.

این مقام مسئول آمریکایی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری آذربایجان همیشه آمادگی خود را برای شروع مذاکرات اعلام کرده است، گفت: فردا قرار است ما در راستای تعهدات صورت گرفته توسط دو کشور در وین و سن پترزبوگ، یک راه حل مسالمت آمیزی برای پایان دادن به اشغال قارا باغ پیدا کنیم، البته می دانیم که الهام علی اوف قرار است پیشنهاداتی ارائه دهد.

بر اساس سخنان جیمز وارلیک، رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا به احتمال زیاد مناطقی کوهستانی قارا باغ در آینده نزدیک از اشغال نیروهای ارمنستان خارج شود و تحت کنترل جمهوری آذربایجان قرار گیرد.

به گفته جیمز وارلیک، آمریکا، روسیه و فرانسه در حال کار باهم برای رسیدن به یک راه حل مسالمت آمیز برای پایان دادن به اشغال قارا باغ هستند.

هیئت مذاکرات سازمان امنیت و همکاری اروپا بعد از اتمام گفت و گو با الهام علی اوف، راهی ایروان خواهند شد تا با رئیس جمهور ارمنستان نیز گفت و گویی داشته باشند.

گفتنی است که پیشتر مولود چاوش اوغلو، نخست وزیر ترکیه در سخنرانی خود در مجمع پارلمانی شورای اروپا از جزئیات طرح جدید روسیه به منظور پایان دادن به موضوع اشغال قارا باغ توسط ارمنی ها خبر داده و گفته بود که روسیه طرح سازنده ای را برای حل اشغال قارا باغ پیشنهاد کرده که در جریان آن حداقل 5 منطقه از نواحی اشغالی قارا باغ به حاکمیت جمهوری آذربایجان باز می گردد.

گوناز تی وی

E.Y

اخبار منتخب

Most Read