آخرین خبرها

تصویب قطعنامه ای پیرامون تجاوز ارمنستان به خاک آذربایجان

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
تصویب قطعنامه ای پیرامون تجاوز ارمنستان به خاک آذربایجان

Gunaz.tv

گوناز تی وی: شواری وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در 43 امین جلسه خود، قطعنامه ای پیرامون تجاوز ارمنستان به خاک آذربایجان و تخریب بناهای تاریخی و از بین بردن تاریخ و فرهنگ اسلام توسط ارمنی ها، تصویب کردند.

به گزارش گوناز تی وی، به نقل از خبرگزاری «آذر دیلی» در 43 امین جلسه شورای سازمان همکاری اسلامی که در ازبکستان برگزار شد، قطعنامه ای با عنوان " تجاوز ارمنستان علیه جمهوری آذربایجان" به تصویب رسید.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در توضیح جزئیات این قطعنامه عنوان کرده است که در این قطعنامه بر اهمیت احترام به تمامی اراضی و حاکمیت جمهوری آذربایجان مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، تاکید شده است.

این قطعنامه که با عنوان " تجاوز ارمنستان علیه جمهوری آذربایجان" به تصویب رسیده، ارمنستان را محکوم به انجام جنایات جنگی علیه مردم غیر نظامی آذربایجان، نموده است.

براساس این سند، ارمنستان با انجام جنایات علیه بشریت در قارا باغ و عدم اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، اراضی جمهوری آذربایجان را تصرف نموده است و با ایجاد تنش در این منطقه بسیاری از آثار فرهنگی و تاریخی قارا باغ را از بین برده که در نتیجه این عمل، مسئول پرداخت غرامت به آذربایجان است.

 در این قطعنامه نیز مانند قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، منطقه اشغالی قارا باغ جزئی از اراضی جمهوری آذربایجان شناخته شده است.

بر اساس این قطعنامه، کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی به منظور جلوگیری از تجاوز و تداوم اشغال قارا باغ از فروش هر گونه تسلیحات نظامی به ارمنستان منع هستند و کشورهای عضو اجازه ترانزیت کالاهای خود به ارمنستان را ندارند.

در بخشی دیگر از این قطعنامه با عنوان " تخریب آثار متعلق به تاریخ و فرهنگ اسلامی کشور آذربایجان" آمده است که آثار تاریخی، فرهنگی، باستان شناسی، انسان شناسی، قوم نگاری و نمونه هایی از فرهنگ های نسل های گذشته قارا باغ توسط ارمنستان و با سیاست تفکیک قارا باغ از آذربایجان، نابود شده است.

در این قطعنامه همچنین به اجرای بی قید و شرط قطعنامه های 822، 853، 874 و 884 شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید شده است.

گوناز تی وی

E.Y

اخبار منتخب

Most Read