آخرین خبرها

ژنرال ووتل: ایران در حمله به ناوهای آمریکایی در دریای سرخ نقش داشته است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
ژنرال ووتل: ایران در حمله به ناوهای آمریکایی در دریای سرخ نقش داشته است

Gunaz.tv

گوناز تی وی: مسئول فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه، ایران را به ایفای نقش در حمله به کشتی‌های آمریکایی در دریای سرخ متهم کرد.

به گزارش گوناز تی وی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «هیل» ژنرال جوزف ووتل، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در سخنرانی خود در نشست «پیشرفت آمریکایی» گفت: به نظر من ایران در پرتاب موشک به ناوهای آمریکایی از طریق حوثی ها ایفای نقش می‌کند. آن‌ها با حوثی‌ها ارتباط دارند، به همین دلیل تصورم این است که آن‌ها نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

ژنرال ووتل همچنین گفت: واشنگتن هنوز به طور کامل درباره رهبری این حملات به نتیجه گیری کلی نرسیده است. لذا ما تلاش می‌کنیم دریابیم چه جریانی رهبری اصلی این حملات را در اختیا دارد و از همه مهمتر اینکه تصمیم این حملات چطور اتخاذ می‌شود. در آن صورت می‌توانیم علیه این مسئله اقدام کنیم.

گفتنی است که هفته گذشته دستکم در سه مورد از مناطق تحت کنترل حوثی ها، به سمت ناو «میسون» ارتش آمریکا موشک شلیک شده است.

جمهوری اسلامی یکی از اصلی ترین کشورهایی است که نقش ویران‌کننده در سوریه و یمن داشته است و ضمن تامین تسلیحات نظامی هم‌پیمانان و گروه‌های نزدیک و در نتیجه افزایش کشمکش‌ها، موجب آوارگی مردم این کشورها شده است.

کشورهای عرب  نیز پیش‌تر ایران را متهم کرده بودند که از طریق کشتی به یمن تسلیحات نظامی می‌فرستد، اتهامی که ایران همواره آن را رد کرده و گفته است که این کشتی‌ها حامل کمک‌های بشردوستانه‌اند اما بازرسی کشتی ها خلاف این ادعا را ثابت کرده است.

گوناز تی وی

E.Y

اخبار منتخب

Most Read