آخرین خبرها

پنج نفر در ایران دارای تابعیت دوگانه هرکدام به 10 سال زندان محکوم شدند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
پنج نفر در ایران دارای تابعیت دوگانه هرکدام به 10 سال زندان محکوم شدند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: محمدباقر و سیامک نمازی شهروندان ایرانی – آمریکایی و سه نفر دیگر با تابعیت دوگانه، از سوی دادگاه انقلاب تهران هرکدام به 10 سال حبس محکوم شده‌اند.

به گزارش گوناز تی وی، قوه قضائیه ایران روز سه‌شنبه 27 مهر اتهام سیامک و باقرنمازی را همکاری با دولت متخاصم آمریکا اعلام کرده است.

حکم زندان این شهروندان یک روز پس از انتشار فیلمی از زمان بازداشت سیامک نمازی از سوی خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه اعلام گردید.

در همین حال، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، از محکومیت سه نفر دیگر به نام‌های فرهاد عبدصالح، کامران قادری و علیرضا امیدوار به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا خبر داد و گفت: هر یک از این متهمان به 10 سال حبس محکوم شدند.

سیامک نمازی مدیر پیشین ایرانی- آمریکایی بخش برنامه‌ریزی‌های استراتژیک کمپانی نفتی کرسنت، مهرماه پارسال و در جریان سفرش به ایران بازداشت شد.

چهار ماه بعد، پدر او، محمدباقر نمازی برای پیگیری وضعیت فرزندش به ایران سفر کرد، اما او نیز بازداشت و روانه زندان اوین شد.

ایران از بازداشت شدگان دو تابعیتی برای فشار به دولت آمریکا جهت گرفتن امتیازات استفاده می نماید. بعد از توافق هسته ای 4 نفر زندانی با تابعیت دوگانه در قبال آزادی زندانیان و گرفتن 400 میلیون دلار پول نقد از زندان آزاد شدند.

افرادی که دارای تابعیت دوگانه نیستند و با این اتهامات روانه زندان می شوند معمولا در ایران اعدام می شوند. اخیرا ایران یک دانشمند هسته ای به نام شهرام امیری را با این اتهام اعدام کرد.

گوناز تی وی

E.H

اخبار منتخب

Most Read