آخرین خبرها

بعد از 40 سال؛ یک شاهزاده در عربستان اعدام شد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
بعد از 40 سال؛ یک شاهزاده در عربستان اعدام شد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: یک شاهزاده سعودی به اتهام قتل در ریاض، پایتخت عربستان اعدام شد. آخرین باری که یک شاهزاده در عربستان اعدام شده بود، به بیش از 40 سال پیش برمی‌گشت.

به گزارش گوناز تی وی، وزارت کشور عربستان سعودی سه‌شنبه 18 اکتبر اعلام کرده است که شاهزاده "ترکی بن سعود الکبیر" به جرم قتل در شهر ریاض اعدام گردیده است.

وزارت کشور عربستان اعلام کرده است که شاهزاده "ترکی بن سعود الکبیر" شخصی را در یک نزاع گروهی به ضرب گلوله کشته بود و و در پی اثبات اتهام وی، حکم قصاص برای او صادر شد. این حکم در دادگاه استیناف و دادگاه عالی تایید شد. دستور پادشاهی هم برای اجرای حکم شرعی تایید شده توسط مراجع قانونی نیز صادر شد.

وزارت کشور عربستان اطلاعاتی در خصوص نحوه اعدام این شاهزاده ارائه نکرده است. نحوه معمول اعدام در عربستان "گردن زدن" است.

عربستان یکی از کشورهایی است که تعداد اعدام در آن بسیار بالاست. نحوه اعدام در این کشور نیز همواره مورد بحث بوده است. عربستان به دلیل آمار بالای اعدام و همچنین نحوه اعدام همواره از سوی سازمانهای مختلف حقوق بشری و بین المللی مورد انتقاد قرار گرفته است.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است که با اعدام شاهزاده سعود الکبیر، تعداد اعدامها در عربستان طی سالجاری به صد و سی و چهار تن رسیده است.

صدور حکم مرگ برای اعضای خانواده سلطنتی گرچه نادر بوده اما غیرممکن نیست. پیش از این "فیصل بن مساعد السعود" که عموی خود ملک فیصل را در یک سوءقصد کشته بود، در سال 1975 اعدام شد.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read