آخرین خبرها

نقض آتش‌بس از سوی نیروهای ارمنستان در خط جبهه

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
نقض آتش‌بس از سوی نیروهای ارمنستان در خط جبهه

Gunaz.tv

گوناز تی وی: نیروهای ارتش ارمنستان با آتش گشودن به سمت مواضع آزربایجان شمالی در خطوط مرزی و همچنین قاراباغ اشغالی در مجموع 12 بار آتش‌بس را نقض کرده‌اند.

به گزارش گوناز تی وی، وزارت دفاع آزربایجان اعلام کرده است، نیروهای ارمنستان از مواضع خود در شهرستانهای مرزی نویمبریان و ایجوان این کشور به سمت مواضع آزربایجان در منطقه قازاخ آتش گشوده‌اند.

مواضع آزربایجان در اطراف روستاهای "قایماقلی" و "بالا جعفرلی" در شهرستان قازاخ مورد حمله و تیراندازی  نیروهای ارمنی قرار گرفته است. در این حملات آسیبی به نیروهای آزربایجان نرسیده است.

در همین حال، نیروهای ارمنستان از مواضع خود در شهرستانهای فضولی و جبرائیل واقع در قاراباغ اشغالی به سمت مواضع آزربایجان آتش گشوده‌اند که این حملات نیز تلفاتی درپی نداشته است.

بنا بر اعلام وزارت دفاع آزربایجان، در مجموع نیروهای ارمنی 12 بار آتش‌بس را در خطوط مرزی و همچنین اراضی تحت اشغال قاراباغ نقض کرده‌اند.

منطقه قاراباغ کوهستانی و بخشهای آن تحت اشغال ارمنستان هستند و این مناطق بیست درصد از کل اراضی آزربایجان شمالی را شامل میشوند. اشغال این اراضی از سوی ارامنه، مناقشه‌ای بزرگ را آغاز کرده است که بیش از دو دهه است که ادامه دارد. علی‌رغم توافقات برای آتش‌بس، تنش‌ها و درگیری‌ها در خط جبهه در طول این سالها هرگز فروکش نکرده است.

 سازمان ملل متحد در چهار قطعنامه  822 ، 853 ، 874 و 884 اشغالگری ارمنستان بر قاراباغ را محکوم و خواستار رفع اشغال از اراضی آزربایجان شده است. با این حال، ارمنستان تاکنون هیچ توجهی به این قطعنامه‌ها نکرده است.

گوناز تی وی

 H.M

اخبار منتخب

Most Read