آخرین خبرها

تعداد بیکاران در بناب افزایش یافته است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
تعداد بیکاران در بناب افزایش یافته است

Gunaz.tv

گوناز تی وی: به دلیل عدم سرمایه‌گذاری‌های کافی و اشتغالزایی از سوی دولت ایران، بیکاری در مناطق مختلف آزربایجان جنوبی افزایش یافته است. بیکاری نه تنها در میان اشخاصی که تحصیلات کافی ندارند زیاد است، بلکه بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها نیز بیکار هستند.

به گزارش گوناز تی وی، بنا بر اعلام خبرگزاری‌های ایران،  رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بناب عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان بناب(از توابع آزربایجان شرقی) با بیان اینکه تعداد بیکاران بناب افزایش یافته است، گفت: در 6 ماهه اول سال 94 آمار و تعداد نفرات ثبت‌نامی جویای کار یک هزار و 59 نفر بود در حالی که این تعداد در 6 ماهه دوم سال 95 یک هزار و 168 نفر است.

اخلاصی اضافه کرده است، در 5 ماهه اول سال در شهرستان بناب 754 شغل جدید در سامانه ثبت شده بود که 50 درصد از برنامه ابلاغی عقب بودیم اما ظرف 40 روز گذشته با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته تعداد شغل‌های ثبت شده در 6 ماهه اول سال به یک هزار و 518 نفر افزایش یافت که جلوتر از برنامه نیز هستیم.

اخلاصی افزود: تعداد افراد به کار گمارده شده در 6 ماهه اول سال 94 یکصد و 98 نفر بود در حالی که در 6 ماهه اول امسال این رقم 304 نفر است.

با این حال، اشتغالزایی‌های صورت گرفته در بناب و شهرهای دیگر آزربایجان جنوبی پاسخگوی تعداد زیاد بیکاران نبوده و بیکاری همچنان یکی از بزرگترین مشکلات مردم و به ویژه جوانان می‌باشد.

تقریبا تمامی مسئولین شهرهای آزربایجان جنوبی تایید میکنند که در این شهرستانها و استانها بیکاری افزایش یافته و تعداد جویندگان کار نیز روندی افزایشی دارد.

جمهوری اسلامی ایران سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی در مناطق مرکزی و فارس‌نشین را در اولویت قرار میدهد و آمار بیکاران در مناطق فارس‌نشین بسیار کمتر از آزربایجان جنوبی است.

یکی از مشکلات بزرگی که بیکاری به جامعه آزربایجان تحمیل کرده است، "مهاجرت اجباری" مردم از آزربایجان به مناطق و استانهای مرکزی و فارس‌نشین ایران می‌باشد. میزان مهاجرت از استانهای آزربایجان جنوبی بسیار بالاست.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read