آخرین خبرها

منابع آبی بیله سوار به سموم کشاورزی آلوده هستند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
منابع آبی بیله سوار به سموم کشاورزی آلوده هستند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: منابع آبی شهرستان بیله سوار به سموم کشاورزی خطرناک آلوده است و تا کنون تمهیدات لازم برای رفع آن انجام نشده است.

به گزارش گوناز تی وی، آرام حلیم فرماندار بیله سوار اعلام کرد که آلودگی منابع آبی این شهرستان از طریق سموم کشاورزی با همکاری امور آب مغان و محیط‌زیست استان بررسی می‌شود.

به گزارش مهر نیوز وی در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی تصریح کرد: آلودگی منابع آبی در دست بررسی است و متجاوزین به تأسیسات آبی نیز شناسایی خواهند شد. وی افزود: کشاورزی از محورهای اصلی توسعه شهرستان محسوب می‌شود و بر همین اساس لازم است با اجرای طرح‌های مناسب نسبت به توسعه کشاورزی شهرستان اقدام کرد.

حلیم کشت و معرفی محصولات کم آب را دیگر راهکار و ضرورت توسعه کشاورزی منطقه دانست و افزود: از جمله تلاش ما رونق گرفتن کشت گلخانه‌ای است که بتواند در مدیریت منابع آبی مؤثر باشد.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت 95 درصدی شبکه فاضلاب بیله سوار افزود: متأسفانه 35 درصد از مشترکان خانگی نسبت به نصب آن اقدام نکرده‌اند و لازم است اطلاع‌رسانی مناسب صورت گیرد.

استفاده بی رویه از سموم کشاورزی و عدم جایگزین روش های زراعی و بیولوژیک باعث آلودگی منابع آبی در مغان گردیده است.

گوناز تی وی

E.H

اخبار منتخب

Most Read