آخرین خبرها

وجود بیش از 18 میلیون حاشیه نشین در ایران

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
وجود بیش از 18 میلیون حاشیه نشین در ایران

Gunaz.tv

گوناز تی وی: حاشیه نشینی به دلیل فقر، بی عدالتی، محو روستاها توسط دولت، توسعه ناهمگون شهرنشینی، توسعه صنعتی شهرها بوجود می آید که در ایران بیش از 18 میلیون نفر حاشیه نشین وجود دارد که سیاست های غلط حکومت ایران این نا هنجاری اجتماعی را سبب شده است.

به گزارش گوناز تی وی، وضعیت بغرنج حاشیه نشینی به قدری است که یک مقام دولتی که مشاور وزیر کشور می باشد امروز سه شنبه 28 اردیبهشت از وجود بیش از 18 میلیون شهروند حاشیه نشین در ایران خبر داده است.

بهمن مشکینی که اظهاراتش در ایسنا منتشر شده، گفته است: 11 میلیون حاشیه نشین و بیش از هفت میلیون ساکن مناطق بافت فرسوده در ایران وجود دارد که این جمعیت به توصیف وی، تولیدکننده آسیب است.

علیرضا ساوری، مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضاییه، مرداد سال گذشته گفته بود که تعداد جمعیت حاشیه نشین ایران تا پایان سال 1394 به بیش از 13 میلیون تن خواهد رسید.

آمارهای ضد و نقیض و اشتباه همواره در حکومت ایران اعلام شده و بیشتر نه بر اساس آمار بلکه بر اساس تصورات ذهنی افراد ارائه می شود. تعداد افراد فقیر و حاشیه نشین شهرها بسیار بیشتر از آمارهای دولتی است.

در آزربایجان جنوبی هم اکثر مردم فقیر نگه داشته شده و در اثر محو کشاورزی و دامپروری توسط دولت اکثر روستا ها محو شده و ساکنان آنها در حاشیه شهرهای ایران ساکن شده  و از لحاظ فرهنگی و زبانی آسمیله شده در حال نسل کشی هستند.

گوناز تی وی

E.H

اخبار منتخب

Most Read