آخرین خبرها

توافق رؤسای جمهور آزربایجان و ارمنستان اشغالگر

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
توافق رؤسای جمهور آزربایجان و ارمنستان اشغالگر

Gunaz.tv
 گوناز تی وی: رؤسای جمهور آزربایجان و ارمنستان اشغالگر نسبت به حل مسالمت آمیز مناقشه قاراباغ کوهستانی، تعهد خود را بیان کردند.

به گزارش گوناز تی وی، مذاکرات مناقشه قاراباغ کوهستانی میان آزربایجان و ارمنستان اشغالگر روز گذشته بین رؤسای جمهور دو کشور در شهر وین برگزار شد.

پس از پایان این مذاکرات، الهام علیف، رئیس جمهور آزربایجان و سرژ سارکسیان، رئیس جمهور ارمنستان اشغالگر نسبت به حل مسالمت آمیز مناقشه قاراباغ کوهستانی، تعهد خود را بیان کردند.

گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرده است:"حل مناقشه قاراباغ کوهستانی از طریق جنگ امکان پزیر نیست. سران گروه مینسک، هر دو طرف را به رعایت توافق آتش بس امضا شده در سال های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ دعوت می کند".

در همین بیانیه افزده شده است:" رؤسای جمهور تعهد دادند که به آتش بس و حل مناقشه از طریق صلح پایبند باشند. طرفین قبول کردند تا برای کاستن از تنش در خط جبهه، فعالیت تیم تحقیقات سازمان امنیت و همکاری اروپا در مدت زمان کوتاهی به پایان برسد و همچنین گسترش صلاحیت دفتر نماینده سازمان امنیت و همکاری اروپا را نیز قبول کردند".

بنا بر بیانیه صادر شده از سوی گروه مینسک، رؤسای جمهور آزربایجان و ارمنستان اشغالگر بر تبادل اطلاعات مفقود شدگان هر دو طرف از طریق سازمان صلیب سرخ جهانی نیز توافق کردند.

الهام علیف و سرژ سارکسیان همچنین برای حل و فصل جامع مناقشه توافق کردند تا دور بعدی مذاکرات را نیز انجام دهند که گفته شده است ماه آینده میلادی رؤسای جمهور دو کشور محل و تاریخ مذاکرات را مشخص خواهند کرد.

مذاکرات مناقشه قاراباغ کوهستانی روز گذشته بین الهام علیف و سرژ سارکسیان و با حضور وزاری خارجه سران گروه مینسک یعنی آمریکا، فرانسه و روسیه در شهر وین برگزار شد.

گوناز تی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read