آخرین خبرها

کشتار بی‌رحمانه سگ‌ها از سوی شهرداری میانه

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
کشتار بی‌رحمانه سگ‌ها از سوی شهرداری میانه

Gunaz.tv

گوناز تی وی: منابع محلی اعلام کرده‌اند که پیمانکار شهرداری میانه، سگ ها را با شلیک گلوله‌های بی‌حس کننده زنده‌گیری و پس از انتقال آنها به مرکز نگهداری، آنها را بدون حضور ناظران شهرداری، اداره بهداشت و دامپزشکی با روش‌های بی‌رحمانه‌ای معدوم می کند.

به گزارش گوناز تی وی، برخی از منابع محلی شهرستان میانه در استان آزربایجان‌شرقی از کشتار بی‌رحمانه سگ‌های بی‌صاحب توسط پیمانکار شهرداری این شهرستان خبر داده‌اند. 

هفته‌نامه محلی "قافلان" به تصاویر و ویدئوهایی دست‌یافته که از محل نگهداری و معدوم سازی سگ‌ها تهیه شده و نشان می‌دهند که سگ‌های گرفتار در این مرکز چگونه با بی‌رحمی تمام کشته میشوند و حتی جسد آنها نیز بدون رعایت ملاحظات بهداشتی به حال خود رها می شوند و یا زیر چوب و لاستیک‌های کهنه مدفون می شوند.

برخلاف گفته‌ها و پزهای تبلیغاتی شهرداری این شهر، حتی به توله‌های سگ‌ها هم ترحمی نشده است و جسد بی جان آنها را رها کرده و باعث بروز انواع بیماری های مزمن برای شهروندان می شوند.

قافلان با انتشار تصاویری نوشته است، برخی تصاویری که از محل کشتار سگ‌ها در میانه به دست آمده است، آن قدر دردناک است که نمی توان آنها را منتشر کرد.

کشتار و رفتارهای نامناسب با حیوانات در ایران یکی از موضوعاتی بوده است که در ماه‌های در شهرهای مختلف ایران گزارشاتی در خصوص آن منتشر شده است و مورد اعتراض شهروندان قرار گرفته است.

کشتار سگ‌ها و اذیت این حیوانات به طرق مختلف و انتشار ویدئوها و اخباری در این خصوص در ماه‌های اخیر سبب بروز تجمعات اعتراضی در شهرهایی چون تهران، قزوین، کرج و شیراز شده بوده است.

لازم به یادآوری است، مطابق بند 15 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، وظیفه معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد براساس شرایط و ضوابطی برعهده شهرداری‌های ایران گذاشته شده است. بر اساس این دستورالعمل مرکز کنترل جمعیت حیوانات مزاحم باید دارای محل نگهداری حیوانات مزاحم باشد. این محل باید در خارج از محدوده مناطق مسکونی مکان‌یابی شده و واجد مشخصات خاصی باشد.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read