آخرین خبرها

تلف شدن هزاران راس دام در اثر تب برفکی در آزربایجان جنوبی به علت بی توجهی دولت ایران

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
تلف شدن هزاران راس دام در اثر تب برفکی در آزربایجان جنوبی به علت بی توجهی دولت ایران

Gunaz.tv

گوناز تی وی: درپی واکسینه نشدن دامهای منطقه مغان و سایر مناطق آزربایجان جنوبی و عدم کیفیت واکسن های تولید شده در ایران باعث تلف شدن هزاران راس دام اعم از گاو و گوسفند گردید.

تب برفکی یک نوع بیماری ویروسی می باشد که در اکثر جاهای دنیا این بیماری دامی ریشه کن شده است. عدم توجه کافی دولت ایران برای ریشه کنی این بیماری باعث تلف شدن ده ها هزار راس دام روستائیان در مناطق مختلف آزربایجان جنوبی بویژه قره داغ و مغان شده است.

این بیماری میلیاردها تومان به روستائیان آزربایجان خسارت زده است و دولت ایران تا کنون هیچ گونه مسئولیتی را در این باره نپذیرفته است.

در حال حاضر این بیماری درمنطقه مغان درحال گسترش است و تنها درمنطقه اصلاندوز بیش از 1000 راس دام تلف شده و هرروز بر تعداد این تلفات افزوده می شود.

این بیماری و بی توجهی دولت فاشیستی ایران شریان حیاتی روستائیان آزربایجان را هدف گرفته که این مسئله به نابودی تدریجی دامداری در منطقه خواهد انجامید. نابودی دامداری هم مهاجرت به مناطق فارس نشین را در پی خواهد داشت که از لحاظ رفاه و بازار کار مرفه تر از سایر مناطق غیرفارس می باشد.

محرومیت اقتصادی و عدم توجه به وضعیت معیشتی روستائیان آزربایجان جنوبی در راستای سیاست های یکسان سازی و تبعیض نژادی حکومت ایران می باشد که بی وقفه روی تورک ها اجرا می شود.

گوناز تی وی

E.H

اخبار منتخب

Most Read