آخرین خبرها

سامانه موشکی اس-300 در اختیار پدافند هوایی ایران قرار گرفت

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
سامانه موشکی اس-300 در اختیار پدافند هوایی ایران قرار گرفت

Gunaz.tv

گوناز تی وی: بنا به گفته‌های حسین دهقان، سامانه موشکی روسی اس-300 که با حواشی زیادی وارد ایران شده، در اختیار پدافند هوایی این کشور قرار گرفته است.

به گزارش گوناز تی وی، بنا بر اعلام  اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت جنگ ایران، سرتیپ حسین دهقان در حاشیه بازدید از دستاوردهای پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء در تهران گفت:" سامانه راهبردی اس-300 دراختیار پدافند هوایی کشور قرار گرفته است".

وی همچنین از مراحل پایانی ساخت سامانه بومی پدافند هوایی "باور373" خبر داد و تصریح کرد:"این سامانه که قابلیت مقابله با موشک‌های بالستیک، کروز، پهپاد و هواپیماهای جنگی را دارد، امسال ساخته و در خط تولید قرار می‌گیرد".

وزیر جنگ ایران در جریان این بازدید، از پروژه باور نیز دیدن کرد و افزود:" این سامانه برد‌ بلند می‌تواند همزمان با چند هدف درگیر شود".

جمهوری اسلامی ایران پیشتر برای اولین‌بار در رژه روز ارتش تجهیزاتی را به نمایش گذاشته که پوسترهای نصب شده بر روی آنان نشان می‌داد این تجهیزات بخش‌هایی از سامانه موشکی روسی اس-300 هستند.

منابع رسمی جمهوری اسلامی ایران روز 23 فروردین سالجاری از ورود اولین محموله سامانه موشکی اس-300 از روسیه به این کشور خبر داده بودند.

پیشتر حسین دهقان، وزیر جنگ ایران با ادعای این‌که "اگر به (سامانهٔ موشکی) اس-400 هم نیاز داشته باشیم، آن را می‌گیریم" گفته بود که "در رابطه با خرید جنگنده از روسیه با توجه به نیاز نیروی هوایی ارتش با روس‌ها صحبت‌هایی شده است و در حال حرکت به سمت انعقاد قرارداد با روس‌ها هستیم".

لازم به ذکر است، ماجرای فروش سامانه موشکی اس-300 به ایران به سال 2007 برمی‌گرد که تهران و مسکو قراردادی را به ارزش 800 میلیون دلار منعقد کردند، اما با آغاز تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در سال 2010، روسیه این قرارداد را به حالت تعلیق درآورده بود.

ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی توسعه برنامه‌های موشکی ایران را مغایر با قطعنامه شورای امنیت و توافق هسته‌ای با ایران میدانند اما جمهوری اسلامی این مغایرت‌ها را رد میکند.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read