آخرین خبرها

نیروهای ارمنی بیش از صد بار آتش‌بس را در خط جبهه نقض کرده‌اند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
نیروهای ارمنی بیش از صد بار آتش‌بس را در خط جبهه نقض کرده‌اند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: نیروهای ارتش ارمنستان با استفاده از خمپاره‌اندازها و اسلحه‌های کالیبر بزرگ حداقل 127 بار آتش‌بس را در خط جبهه نقض کرده‌اند.

به گزارش گوناز تی وی، بنا بر اعلام وزارت دفاع جمهوری آزربایجان، مواضع ارتش آزربایجان در مناطقی چوخ قازاخ و گده‌بی از سوی نیروهای ارتش ارمنستان مورد هدف آتش قرار گرفته‌اند.

نیروهای ارمنی از مواضع خود در مناطقی چون جبرائییل، فضولی، خوجاوند و آغدام با اسلحه‌های کالیبر بزرگ و همچنین خمپاره اندازها به سمت مواضع آزربایجان آتش گشوده‌اند.

بنا بر این گزارش، ارامنه با آتش گشودن به سمت مواضع آزربایجان حداقل 127 بار آتش‌بس را نقض کرده‌اند که ارتش آزربایجان نیز در پاسخ به حملات ارامنه بیش از 128 بار به سمت مواضع ارامنه آتش گشوده است.

نقض آتش‌بس از سوی نیروهای ارمنستان در حالی تداوم دارد که از روز 5 آوریل سال‌جاری ( 17 فروردین) درگیری‌های مسلحانه شدید در خط جبهه قارا‌باغ با توافق طرفین به پایان رسیده و اعلام آتش‌بس شده بود.

درگیری‌های خونین یک‌ماه پیش منطقه قارا‌باغ که از دوم تا پنجم آوریل شدت گرفته بود، به عنوان گسترده‌ترین درگیری‌ها میان آزربایجان و ارمنستان در دو دهه اخیر لقب گرفت.

لازم به ذکر است، نیروهای مسلح ارمنستان با حمایت‌های روسیه و ایران در سال 1992 منطقه قاراباغ آزربایجان را اشغال کرده‌اند و دولت ارمنستان علی‌رغم محکومیت‌های بین المللی برای عقب نشینی از این اراضی اقدامی نکرده است.

گفتنی است که امروز(8 ماه می) بیست و چهارمین سالروز "اشغال شوشا" از سوی ارتش ارمنستان نیز می‌باشد. بیشتر بخوانید

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read