آخرین خبرها

نمایندگان ارمنی خواستار سرکوب و مجازات فعالان تورک آزربایجانی شدند + تصویر نامه

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
نمایندگان ارمنی خواستار سرکوب و مجازات فعالان تورک آزربایجانی شدند + تصویر نامه

Gunaz.tv

گوناز تی وی: نمایندگان ارمنی، آشوری، زرتشتی و کلیمی حاضر در مجلس نمایندگان حکومت ایران خواستار بر خورد و مجازات فعالان ملی وسیاسی تورک آزربایجانی شدند.

به گزارش گوناز تی وی، نامه ای که به امضای 5 تن از نمایندگان اقلیت های غیرمسلمان رسیده است از توسعه حرکت ملی آزربایجان جنوبی در آن ابراز نگرانی شده و دفاع از قره باغ توسط فعالان ملی وسیاسی آزربایجانی به عنوان تهدیدی علیه ارامنه ساکن ایران قلمداد شده است.

بخشی از متن نامه این را می رساند که " طی هفته گذشته به بهانه مناقشه قره باغ جریاناتی در تبریز، اورمیه و سایر شهرهای آزربایجان جنوبی اقدام به تحریک احساسات قومی علیه ارامنه نموده که موجب نگرانی جامعه ارامنه را بوجود آورده است."

در این نامه فعالان حرکت ملی آزربایجان تجزیه طلب افراطی نامیده شده اند که از اتحاد اسلامی به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند.

در پایان این نمایندگان جیره خوار حکومت ایران بطور تلویحی حکومت ایران را به سرکوب حرکت ملی آزربایجان جنوبی فرا خوانده و خواستار مجازات فعالان ملی و مدنی تورک آزربایجانی شده اند.

ارامنه در ایران همیشه از آزادی مذهبی و زبانی برخوردار بوده اند و در جنگ قره باغ همراه با حکومت ایران از دولت ارمنستان حمایت کردند و باعث قتل و عام هزاران تورک بی گناه شدند که اکثریت آنان غیر نظامی زنان وکودکان بودند.

دولت ایران همواره حامی ارامنه ساکن ایران بوده و در زمان بروز اختلاف با دولت تورکیه و آزربایجان شمالی از آنها به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف سیاسی خود استفاده نموده است.

 

گوناز تی وی

E.H

اخبار منتخب

Most Read