آخرین خبرها

دولت آزربایجان خانه‌های تخریب شده درپی حملات ارامنه را بازسازی میکند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
دولت آزربایجان خانه‌های تخریب شده درپی حملات ارامنه را بازسازی میکند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: در درگیری‌هایی که میان ارامنه و ارتش جمهوری آزربایجان رخ داده است، ده‌ها منزل مسکونی شهروندان آزربایجانی در نقاط مرزی به دلیل حملات موشکی و راکتی ارامنه به مناطق غیرنظامی و مسکونی آسیب دیده است که دولت آزربایجان برای بازسازی آنان اقدام کرده است.

به گزارش گوناز تی وی، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آزربایجان بودجه‌ای به مبلغ 6 میلیون منات(حدود 4 میلیون دلار) برای بازسازی خانه‌های تخریب شده در نقاط مرزی آزربایجان اختصاص داده است.

رئیس جمهور آزربایجان اخیرا به منطقه خط جبهه رفته و تخریبات ناشی از حملات ارتس ارمنستان به مناطق مسکونی آزربایجان را از نزدیک مشاهده کرده است.

بعد از این بازدید، الهام علی‌اف مبلغ 6 میلیون منات از صندوق دخیره ریاست جمهوری را برای رسیدگی به منازل و نیازهای شهروندانی که از حملات ارامنه متضرر شده‌اند، اختصاص داده است.

ده‌ها منزل مسکونی در مناطق ترتر و آغدام درپی حملات ارتش ارمنستان آسیب دیده‌اند و ساکنین منازل بی‌خانمان گشته‌اند. جمهوری آزربایجان سریعا برای اسکان متضرر شدگان اقدام کرده است.

لازم به یادآوری است، درگیری‌های در منطقه قاراباغ که از دوم تا پنجم آوریل شدت گرفته بود، به عنوان گسترده‌ترین درگیری‌ها میان آزربایجان و ارمنستان در دو دهه اخیر لقب گرفت که طی آن آزربایجان برخی مناطق استراتژیک را از اشغال آزاد کرد.

گفتنی است، نیروهای مسلح ارمنستان با حمایت‌های روسیه و ایران در سال 1992 منطقه قاراباغ آزربایجان را اشغال کرده‌اند و دولت ارمنستان علی‌رغم محکومیت‌های بین المللی برای عقب نشینی از این اراضی اقدامی نکرده است.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read