آخرین خبرها

مرگ هفت تن از نیروهای ارمنی در قاراباغ

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
مرگ هفت تن از نیروهای ارمنی در قاراباغ

Gunaz.tv

گوناز تی وی: هفت تن از نیروهای مسلح ارمنستان در درگیری‌های رخ داده طی روزهای 25 آوریل تا 1 مه از سوی نیروهای ارتش آزربایجان به هلاکت رسیده‌اند.

به گزارش گوناز تی وی، رسانه‌های ارمنی در خصوص تلفات نیروهای ارتش ارمنستان در درگیری‌های اخیر در قاراباغ معلوماتی را منتشر کرده‌ و مرگ هفت نظامی ارمنی را مورد تایید قرار داده‌اند.

اطلاعاتی که از کشته شدگان ارمنی بین روزهای 25 آوریل تا 1 مه انتشار یافته، نشان میدهد که پنج تن از کشته‌شدگان ارمنی بین 19 تا 25 سال سن داشته‌اند و دو تن دیگر از کشته شدگان نیز 44 سال ساله و 46 ساله بوده‌اند.

اسامی کشته شدگان ارمنی به ترتریب "آشوت ضهرابیان"، "تیقران پوقوسیان"، "آرام آروشونیان"، "آیک میناسیان"، "قاریک مووسیسیان"، "وازقن آرتونیان" و "سارکیس کارسپاریان" می‌باشد.

از میان این هفت تن، سارکیس کاسپاریان در درگیری‌های روز 29 آوریل در قاراباغ به شدت زخمی شده بود که دو روز بعد در بیمارستان نظامی جان خود را از دست داد.

لازم به یادآوری است، درگیری‌های در منطقه قاراباغ که از دوم تا پنجم آوریل شدت گرفته بود، به عنوان گسترده‌ترین درگیری‌ها میان آزربایجان و ارمنستان در دو دهه اخیر لقب گرفت که طی آن آزربایجان برخی مناطق استراتژیک را از اشغال آزاد کرد.

نیروهای ارمنی در درگیری‌های اخیر تلفات بسیار سنگیتی داده‌اند و بنا بر اعلام برخی منابع غیررسمی، صدها تن از نیروهای ارتش ارمنستان در درگیری‌هایی که از ابتدای آوریل آغاز شد، به هلاکت رسیده‌اند.  

گفتنی است، نیروهای مسلح ارمنستان با حمایت‌های روسیه و ایران در سال 1992 منطقه قاراباغ آزربایجان را اشغال کرده‌اند و دولت ارمنستان علی‌رغم محکومیت‌های بین المللی برای عقب نشینی از این اراضی اقدامی نکرده است.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read