آخرین خبرها

مرگ دو جوان تبریزی بر اثر مصرف قرص برنج

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
مرگ دو جوان تبریزی بر اثر مصرف قرص برنج

Gunaz.tv

گوناز تی وی: بنا بر اعلام مدیر کل پزشکی قانونی استان آزربایجان‌شرقی، در چند روز گذشته دو جوان 16 ساله در اثر مصرف قرص برنج جان خود را از دست دادند.

به گزارش گوناز تی وی،  صمدی راد، مدیر کل پزشکی قانونی استان آزربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران مرگ دو جوان تبریزی در روزهای اخیر بر اثر مصرف قرص برنج را مورد تایید قرار داده است.

این مسئول تاکید کرده است، علی رغم محدودیت‌های ایجاد شده برای خرید و فروش قرص برنج، به نظر می رسد این محدودیت‌ها کافی نبوده و لازم است قوانین محکمتری برای ایجاد محدودیت اتخاذ شود.

صمدی راد همچنین در تشریح آمار مرگ‌های ناشی از مسمویمت با سموم در استان گفت:" در سال گذشته، 45 نفر در اثر این مسمومیت جان خود را از دست داند که 11 نفر از این تعداد زن و 34 نفر مرد بودند".

لازم به ذکر است، قرص برنج كه اسم دیگر آن "قرص فسفيد آلومينيوم" است، ماده‌اي است با تركيب فسفيد كه به‌صورت قرص‌هاي 3گرمي، به رنگ خاكستري تيره در بسته‌هاي استوانه‌اي در ایران فروخته میشود.

در صورت مصرف این قرص از سوی انسان، در محيط معده كه رطوبت و اسيد معده وجود دارد، قرص به سرعت تصعيد شده و گاز فسفين آزاد مي‌كند كه از طريق سلول‌ها جذب مي‌شود و به سلول‌هاي قلبي، ريوي و انتهاي عروق سرخرگي( سرخرگ‌هاي ريز) آسيب وارد مي‌كند و به سرعت انسان را دچار اختلالات كبدي، كليوي، تنفسي، شوك، نارسايي قلبي و افت شديد فشار و كما مي‌كند.

اگر تخليه معده ظرف يك ساعت پس از مصرف اين قرص مهلك شروع شود، شانس حيات وجود دارد، در غير اين صورت حتي نصف قرص هم كشنده خواهد بود. مرگ در ساعات اوليه به خاطر افت فشار و در ساعات بعدي درنتيجه نارسايي‌هاي كليه و كبد رخ مي‌دهد.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read