آخرین خبرها

موسی سودی مغانلو فعال مدنی آزربایجان آزاد شد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
موسی سودی مغانلو فعال مدنی آزربایجان آزاد شد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: موسی سودی فعال ملی - مدنی آزربایجان که 4 اردیبهشت بعد از محاکمه در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز روانه زندان شده بود، 9 اردیبهشت به قید وثیقه آزاد شد.

بنا به خبر رسیده به گوناز تی وی، موسی سودی، فعال ملی-مدنی آزربایجان‌جنوبی پس از پنج روز بازداشت، با قرار وثیقه 500 میلیون ریالی آزاد گردیده است.

موسی سودی فعال ملی ـ مدنی آزربایجانی ساکن شهر اردبیل که در بازی تراختور ـ الجزیره امارات دستگیر شده بود، در تاریخ 16 فروردین 1395 جهت پاسخگویی به برخی سوالات و دفاع از خود در خصوص شکایت اداره اطلاعات شهرستان تبریز در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز حاضر گردیده و پس اخذ آخرین دفاعیه توسط قاضی دادگاه جلسه دادگاه را ترک کرده بود.

 آقای سودی 4 اردیبهشت جهت اطلاع از رای دادگاه به شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز مراجعه کرده بود و پس از مطلع شدن از حکم 7 ماه حبس تعزیری خود، راهی زندان تبریز گردیده بود.

این فعال ملی – مدنی آزربایجان دوران حبس خود را در بند قرنتینه سپری کرده و صبح روز 9 اردیبهشت بعد از تقسیم زندانیان به بند سه گانه روانه شده بود.

لازم بذکر است حکم صادره از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز قطعی نبوده و موسی سودی ظرف 20 روز می توانند به حکم اولیه اعتراض نمایند.

این فعال آزربایجانی پیشتر نیز در سال 1391 در ورزشگاه سهند تبریز بازداشت گردیده و به اداره اطلاعات و سپس به زندان مرکزی تبریز انتقال یافته بود و سپس با قرار وثیقه آزاد گردیده بود.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read