آخرین خبرها

اعتصاب غذا با گچ‌ گرفتن‌ اعتراضی سر در زندان ارومیه

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
اعتصاب غذا با گچ‌ گرفتن‌ اعتراضی سر در زندان ارومیه

Gunaz.tv

امید رحمانی از زندانیان جرایم مالی زندان مرکزی اورمیه در اعتراض به وضعیتش و عدم پاسخگویی مسئولین اقدام به اعتصاب غذا و گچ گرفتن سرش نمود. پس از این اقدام وی توسط مسئولین زندان به سلول انفرادی منتقل شد. وضعیت این زندانی نگران کننده ارزیابی میشود.

به گزارش گوناز تی وی به نقل از هرانا، امید رحمانی از زندانیان جرایم مالی زندان اورمیه که مدعی است حبسش تمام شده اما به دلیل عدم توانایی مالی در پرداخت جریمه از آزادی وی جلوگیری می‌شود، روز 8 اردیبهشت ماه در اعتراض به وضعیتش دست به اعتصاب غذا زد و روز 9 اردیبهشت اقدام به گچ گرفتن سرش نمود.

یک منبع نزدیک به خانواده رحمانی با اعلام این خبر گفت:" امید زندانی مالی در زندان اورمیه است و مدت‌هاست حبسش تمام شده و به دلیل وجود جریمه مالی 150 میلیون تومانی از آزادی وی جلوگیری می‌شود و حتی به‌ وی مرخصی هم نمی دهند".

این منبع در ادامه افزود:" امید از سال 90 در زندان است و دیگر توان ماندن در آن‌جا را ندارد. از لحاظ روحی بسیار آسیب دیده و دور روز قبل دست به اعتصاب غذا زده و روز 9 اردیبهشت نیز در اقدامی اعتراضی با تهیه مقداری گچ در زندان، سر خود را گچ گرفته که این کار می تواند آسیب جدی به مغزش برساند. درپی این اقدام امید را سریعا به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند".

وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد:" امید حتی تهدید کرده اگر این اقدامات نیز کارساز نبود در حضور زندانیان و مسئولین زندان دست به خودسوزی خواهد زد".

لازم به ذکر است، پیش‌تر نیز امید رحمانی و زندانی دیگر مالی رسول شکری با وضعیتی مشابه در اسفندماه سال گذشته در اعتراض به وضعیت‌شان دست به اعتصاب زده‌اند اما توسط مسئولین زندان "برای درس عبرت دیگر زندانیان" به درب سلول‌های انفرادی به‌مدت 48 ساعت زنجیر شده‌ و سپس به داخل سلول منتقل شدند.

شایان ذکر است، امید رحمانی همچنین در سال 1392 به اتهام "تبلیغ علیه نظام" در زندان به سه ماه و یک روز حبس نیز محکوم شده بود.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read