آخرین خبرها

حضرت‌پور: من و آقای بهادری کاندیداهای آزربایجان هستیم

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
حضرت‌پور: من و آقای بهادری کاندیداهای آزربایجان هستیم

Gunaz.tv

گوناز تی وی: در برنامه مناظره انتخاباتی میان دو تن از کاندیداهای تورک راه یافته به دور دوم انتخابات حوزه اورمیه، دو کاندیدای تورک اورمیه پیام اتحاد به مردم دادند.

به گزارش گوناز تی وی، دو کاندیدای تورک حوزه اورمیه در مناظره‌ای که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فاضی طباطبائی برگزار شد، ضمن حمایت از یکدیگر و اعلام اتحاد، در خصوص موضوعات مهم دیگری که برای غرب آزربایجان اهمیت فراوانی دارند، نظرات خود را ارائه کردند.

در این مناظره سوالات متعددی از سوی کارشناسان، دانشجویان و خبرنگاران حاضر در جلسه مطرح شد که هر یک از دو نامزد به نوبه خود به آنها پاسخ دادند.

به نوشته یول پرس، دکتر سیدهادی بهادری در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص علت برگزاری جلسه به زبان تورکی گفت:" اورمیه یک شهر آزربایجانی و زبان اصلی این شهر تورکی است. بنا‌به رسم رایج در تمام نقاط دنیا و کشور هر میهمانی که وارد یک شهر می‌شود موظف به یادگیری زبان اصلی آن شهر است همان‌طور که ما تورک‌ها هنگام سفر به یک شهر فارس‌نشین موظف به استفاده از زبان فارسی برای برقراری ارتباط هستیم. ما به تمامی زبان‌ها و فرهنگ‌ها احترام می‌گذاریم".

بهادری تاکید کرده است:"تورک‌ها جزء حقیقت‌طلب‌ترین اقوام دنیا هستند ولی این مایه برتری‌جویی قومی نیست چراکه برتری به تقوا است نه نژاد. بین هویت‌گرایی و قوم‌گرایی اختلاف زیاد است و ما حق داریم از هویت خود حراست کنیم و به زبان خود بخوانیم و بنویسیم. ولی حق نداریم خود را نژاد برتر بدانیم. هویت این منطقه هویت آزربایجانی در عین احترام به سایر اقوام است. به هویت خود پایبند هستیم و هیچ‌گاه آن را انکار نخواهیم کرد".

همچنین وی با مطرح کردن این موضوعات تا حدودی جریانات سوء استفاده‌گر را ناامید کرده و توجه خود به منافع آزربایجان را تا حدودی مطرح نشان داده است.  

آقای روح‌الله حضرت‌پور نیز در سخنان ابتدایی خود با اشاره به اصول 15 و 19 قانون اساسی ایران گفت:" مطابق با قانون می‌بایست زبان تورکی در مدارس و دانشگاه‌های استان تدریس شود. بنده مطمانا در صورت اعتماد مردم و انتخاب به عنوان نماینده شهر همراه با سایر نمایندگان تورک پیگیر تحقق این درخواست خواهم بود".

بعد از این سخنان حضرت پور دانشجویان با سر دادن شعار”اؤز دیلینده مدرسه اولمالی‌دیر هرکسه” از مواضع وی حمایت نمودند.

وی در ادامه اظهار داشت:" بحث اتحاد در منطقه ما بسیار کم رنگ است. با اتحاد می‌توان اقتصاد معیشت و فرهنگ این شهر و استان را بهبود بخشید. باید دست در دست هم دهیم تا مشکلاتمان را خودمان حل کنیم. بنده و آقای بهادری کاندیداهای آزربایجان هستیم و امیدوارم بتوانیم با اتحاد و همدلی برای احقاق حقوق مردممان تلاش نماییم".

حضرت‌پور و هادی بهادری همچنین برای جلوگیری از سوء استفاده‌ها در انتخابات اورمیه بر ضرورت پرهیز از دادن تک رای تاکید نموده‌اند.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read