آخرین خبرها

اولین محموله سامانه موشکی اس-300 به ایران رسید

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
اولین محموله سامانه موشکی اس-300 به ایران رسید

Gunaz.tv

گوناز تی وی: منابع رسمی جمهوری اسلامی ایران امروز(23 فروردین) از ورود اولین محموله سامانه موشکی اس-300 به این کشور خبر دادند.

به گزارش گوناز تی وی، حسین جابر انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه خبر داد که اولین محموله سامانه‌های اس-300 دریافت شده است.

انصاری به خبرگزاری مهر گفته است:" پیشتر ما اعلام کرده بودیم که این قرارداد با وجود برخی مشکلات در گذشته به مرحله اجرایی نزدیک می شود و امروز اعلام شد که اولین پارتی تجهیزات به ایران رسید و پارتی بعدی در آینده ارسال خواهد شد".

سامانه‌های "اس-300" ویژه دفاع از موسسات صنعتی، نهادهای دولتی، پایگاه‌های نظامی و مقرهای فرماندهی در برابر حملات هوایی و فضایی هستند.

پیشتر حسین دهقان، وزیر جنگ ایران با ادعای این‌که "اگر به (سامانهٔ دفاعی) اس-400 هم نیاز داشته باشیم، آن را می‌گیریم" گفته بود که "در رابطه با خرید جنگنده از روسیه با توجه به نیاز نیروی هوایی ارتش با روس‌ها صحبت‌هایی شده است و در حال حرکت به سمت انعقاد قرارداد با روس‌ها هستیم".

لازم به ذکر است، ماجرای فروش سامانه دفاع موشکی اس-300 به ایران به سال 2007 برمی‌گرد که تهران و مسکو قراردادی را به ارزش 800 میلیون دلار منعقد کردند، اما با آغاز تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در سال 2010، روسیه این قرارداد را به حالت تعلیق درآورد، امری که با اعتراض و شکایت ایران به مراجع بین‌المللی نیز روبه‌رو شده بود.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read