آخرین خبرها

بستری شدن رقیه علیزاده همسر عباس لسانی

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
بستری شدن رقیه علیزاده همسر عباس لسانی

Gunaz.tv

گوناز تی وی: طی روز های اخیر و در پی فشارهای روحی و روانی شدید که به خانواده عباس لسانی تحمیل می گردد وضعیت جسمانی خانم علیزاده بدتر شده است.

بنا به گزارشات رسیده به گوناز تی وی، بعد از فشارهای روحی و روانی شدید بر خانواده عباس لسانی، همسر وی امروز(یکشنبه 22 فروردین) پس از مراجعه به پزشک بستری شده است.  

بنا بر این گزارش، خانم رقیه علیزاده امروز به دلیل احتمال بروز سکته مغزی در یکی از بیمارستان‌های شهرستان اردبیل بستری گردیده است.

لازم بذکر است پس از زندانی شدن آقای عباس لیسانی فشارهای روحی و روانی بر خانواده این فعال ملی مدنی تشدید شده و بارها با احضار خانم علیزاده و فرزندانشان به دادگاه و تماس های مکرر اداره اطلاعات این خانواده را تحت شکنجه روحی قرار داده اند.

در آخرین مورد و پس از شنیدن خبر دادگاهی شدن دوباره و غیرقانونی این فعال مدنی وضعیت جسمانی خانم علیزاده وخیم تر شده و بستری در بیمارستان شده‌اند.

عباس لسانی روز گذشته(21 فروردین) در شعبه 6 بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب شیراز به ریاست بازپرس پرونده زارع بار دیگر محاکمه شد.  اتهام عباس لسانی که به نیابت از دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان اردبیل توسط بازپرس زارع به ایشان تفهیم گردید، "فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروهها و سازمانهای مخالف نظام و مغایر با تمامیت ارضی کشور به منظور تجزیه طلبی و استقلال آزربایجان از طریق تهیه و در اختیار قرار دادن فایل و بیان صوتی خود جهت تحریک قومگرایان افراطی یا پان ترکیست در راستای ایجاد اغتشاشات و تظاهرات غیر قانونی" می باشد.

آقای عباس لسانی پیشتر از طرف شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان اردبیل طی ابلاغ دادنامه ای در مورخه 5 فروردین 1394 شمسی به یک سال حبس تعزیری محکوم گردیده بود و هم‌اکنون در زندان عادل‌آباد شیراز(در تبعید) در حال سپری کردن این دوره محکومیت خود است.  

عباس لسانی فعال ملی – مدنی آزربایجان جنوبی پیش از آن نیز بارها به دلیل فعالیت های مدنی خود از سوی نهادهای امنیتی بازداشت و زندانی شده است.

آقای لسانی در سال 1376  به دلیل فعالیت هایش در سطح شهر اردبیل بازداشت گردیده‌اند.همچنین وی به علت شرکت در تظاهرات سال 85 اردبیل و شرکت در مراسم سالیانه قلعه بابک در تیر 84 به 30 ماه حبس تعزیری از سوی مراجع قضایی اردبیل و اهر محکوم شد. وی در طول سالهای 85 ، 86 ، 87  در حال سپری کردن دوران محکومیت خود بوده که مدتی از محکومیت خود را در تبعید و در زندان یزد گذراند.

این فعال ملی – مدنی آزربایجان به دلیل شرکت در مراسم قلعه بابک در سالهای 1382 ٬ 1383 و 1384، به دلیل شرکت در مراسم سالگرد مشروطیت بر سر مزار باقرخان سالار ملی در مرداد 1384، انتشار تقویم تورکی در سال 1382، تحصن اعتراض آمیز در روز 2 تیر 83 در مسجد سرچشمه اردبیل، روز 4 خرداد 90 به دلیل شرکت در سالگرد شهدای خرداد 85 آزربایجان در اورمیه، روز 6 مهر ماه سال 1391 به دلیل شرکت در مراسم سالگرد مرحوم ابراهیم جعفرزاده در خوی و روز 1 اسفند 92 در آستانه روز جهانی زبان مادری به همراه ده ها تن از فعالان تورک آزربایجانی در اهر  بازداشت شده است.

سازمان عفوبین الملل، انجمن دفاع از حقوق زندانیان ، سازمانهای مختلف حقوق بشری طی سالیان گذشته بیانیه‌های متعددی در دفاع از این فعال توررک آزربایجانی و نگرانی از وضعیت وی صادر کرده اند.

گوناز تی وی

H.M

 

اخبار منتخب

Most Read