آخرین خبرها

نیروهای ارمنستان 125 بار آتش‌بس را نقض کرده‌اند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
نیروهای ارمنستان 125 بار آتش‌بس را نقض کرده‌اند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: نیروهای ارتش ارمنستان در مناطق مختلف قره‌باغ با شلیک به سمت مواضع آزربایجان، 125 بار آتش بس را نقض کرده‌اند.

به گزارش گوناز تی وی، وزارت دفاع آزربایجان اعلام کرده است، نیروهای ارتش ارمنستان در مناطق مختلف خط جبهه حداقل 125 بار آتش‌بس را نقض کرده و به سمت مواضع آزربایجان آتش گشوده‌اند.

وزارت دفاع آزربایجان تاکید کرده است، ارتش آزربایجان پاسخ قاطعانه‌ای به تیراندازی‌های نیروهای ارمنستان داده‌ و نیروهای ارمنی را با جواب آتش روبرو کرده است.

نقض آتش‌بس از سوی نیروهای ارمنستان در حالی تداوم دارد که از روز 5 آپریل ( 17 فروردین) درگیری‌های مسلحانه شدید در خط جبهه قره‌باغ با توافق طرفین به پایان رسیده و اعلام آتش‌بس شده بود.

وزارت دفاع جمهوری آزربایجان در بیانیه‌ای در روز 5 آپریل تایید کرده بود، 16 تن از نیروهای ارتش آزربایجان در درگیری‌های شدید قره‌باغ به شهادت رسیده‌اند.

نیروهای ارمنستان در درگیری‌هایی که میان روزهای 2 تا 5 آپریل به‌وقوع پیوست، تلفات بسیار سنگیتی داده‌اند اما منابع ارمنی میزان دقیق تلفات را اعلام نکرده‌اند.

لازم به ذکر است، نیروهای مسلح ارمنستان با حمایت‌های روسیه و ایران در سال 1992 منطقه قره‌باغ آزربایجان را اشغال کرده‌اند و دولت ارمنستان علی‌رغم محکومیت‌های بین المللی برای عقب نشینی از این اراضی اقدامی نکرده است.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read