آخرین خبرها

الهام علیف: اراضی آزربایجان از اشغال آزاد خواهد شد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
الهام علیف: اراضی آزربایجان از اشغال آزاد خواهد شد

Gunaz.tv
 گوناز تی وی: رئیس جمهور آزربایجان پس از دیدار با نخست وزیر روسیه گفت که اراضی آزربایجان (قره باغ) از اشغال آزاد خواهد شد.

به گزارش گوناز تی وی، الهام علیف، رئیس جمهور آزربایجان پس از دیدار با دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه که به باکو سفر رسمی کرده است، گفت:" این سفر برای ما بسیار با اهمیت است. در دیدار(با مدودف) پیرامون روابط دو کشور و مسائل منطقه از جمله درباره حوادث اخیر در قره باغ، به صورت دقیق گفتگو کردیم".

علیف در نشست خبری خود بیان داشت:" سالیان درازی است که منطقه قره باغ کوهستانی و ۷ شهر اطراف آزربایجان تحت اشغال است و بیش از یک میلیون آزربایجان در خاک خود آواره شدند. ۴ قطعنامه از شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با مناقشه وجود دارد اما متأسفانه هیچ کدام انجام نشده است".

وی درباره نقش روسیه در حل مناقشه، گفت:" روسیه بعنوان عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد و گروه مینسک، کشوری مهمی است".

رئیس جمهور آزربایجان با تأکید بر اینکه این کشور به آتش بس پایبند است، ادامه داد:"مقصر اعلام کردن آزربایجان از سوی ارمنستان بی اساس است. ما فقط از خاک و شهروندانمان دفاع می کنیم. آزربایجان علاقه مند به حل مناقشه از طریق صلح است و بر اساس همین به شرکت در مذاکرات ادامه خواهد داد".

وی اظهار کرد:" از سفر اخیر سران گروه مینسک به منطقه حمایت می کنیم. باور داریم که وضعیت تغیر خواهد کرد و اراضی آزربایجان (قره باغ) از اشغال آزاد خواهد شد".

گوناز تی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read