آخرین خبرها

وزیر خارجه آزربایجان: نیروهای ارمنستان از اراضی‌مان خارج شوند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
وزیر خارجه آزربایجان: نیروهای ارمنستان از اراضی‌مان خارج شوند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: وزیر امور خارجه آزربایجان در کنفرانس مطبوعاتی که بعد از دیدارهای سه جانبه با وزرای خارجه ایران و روسیه برگزار شد، اعلام کرده است که نیروهای ارمنستان باید از اراضی تاریخی آزربایجان خارج شوند.

به گزارش گوناز تی وی به نقل از آپا، ائلمار ممدیارف، وزیر امور خارجه آزربایجان گفته است، مذاکراتی با وزیر خارجه ایران در خصوص مسئله قره‌باغ انجام دادیم و ایران نیز تلاش‌هایی در خصوص توقف درگیری‌ها در قره‌باغ داشته است.

وزیر خارجه آزربایجان همچنین اضافه کرده است، بر روی پیشنهاداتی که وزیر خارجه روسیه نیز در خصوص مسئله قره‌باغ داده است، کار میکنیم.

وی تاکید کرده است، مناقشه قره‌باغ مسئله‌ای معلق نیست و باید هرچه سریعتر راه حل خود را پیدا کند زیرا درگیری‌های احتمالی به جان باختن انسان‌ها می‌انجامد.

وزیر خارجه آزربایجان همچنین تصریح کرده است، برای حل مناقشه، ابتدا باید نیروهای ارمنستان اراضی قره‌باغ آزربایجان را ترک کنند و سپس در خصوص مسائل دیگر مذاکراتی صورت گیرد.

لازم به ذکر است، نیروهای مسلح ارمنستان با حمایت‌های روسیه و ایران در سال 1992 منطقه قره‌باغ آزربایجان را اشغال کرده‌اند و دولت ارمنستان علی‌رغم محکومیت‌های بین المللی برای عقب نشینی از این اراضی اقدامی نکرده است.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read