آخرین خبرها

منابع آزربایجانی: سه‌ هزار ارمنی از قره‌باغ فرار کرده‌ است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
منابع آزربایجانی: سه‌ هزار ارمنی از قره‌باغ فرار کرده‌ است

Gunaz.tv

گوناز تی وی: برخی از منابع خبری آزربایجان شمالی اعلام کرده‌اند، حدود سه هزار تن از ارامنه‌ای که در قره‌باغ ساکن شده بودند، بعد از درگیری‌های اخیر از این منطقه فرار کرده‌اند.

خبرگزاری آ.ان.اس پرس به نقل از یکی از نمایندگان کمیته بین المللی صلیب سرخ می‌نویسد، احتیاجات و نیاز به کمک‌های اولیه در قره‌باغ بسیار بالاست و طبق محاسبات اولیه، نزدیک به سه هزار نفر از ساکنین این منطقه به دلیل درگیری‌های اخیر فرار کرده‌اند.

زارو آماتونی، نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ گفته است، صلیب سرخ تلاش میکند محل اسکانی برای کسانی که منطقه را ترک کرده‌اند، آماده بکند.

به گفته این نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ، این سازمان تاکنون نیروهای زیادی به منطقه قره‌باغ نفرستاده است اما در صورت نیاز نمایندگان بیشتری به منطقه اعزام خواهد کرد.

لازم به ذکر است، ساکنین کنونی قره‌باغ اکثرا ارامنه‌ای هستند که بعد از اشغال این منطقه توسط ارتش ارمنستان، در این منطقه اسکان داده شده‌اند. کُردها و ارامنه سوریه نیز از گروه‌هایی هستند که دولت ارمنستان بعد از شروع جنگ داخلی سوریه در این منطقه اسکان داده است.

لازم به ذکر است، نیروهای مسلح ارمنستان با حمایت‌های روسیه و ایران در سال 1992 منطقه قره‌باغ آزربایجان را اشغال کرده‌اند و دولت ارمنستان نه تنها علی‌رغم محکومیت‌های بین المللی برای عقب نشینی از این اراضی اقدامی نکرده است، بلکه اسکان دادن ارامنه در این منطقه را نیز متوقف نکرده است.  

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read