آخرین خبرها

دبیرکل شورای تورک: ارمنستان باید از اراضی آزربایجان خارج شود

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
دبیرکل شورای تورک: ارمنستان باید از اراضی آزربایجان خارج شود

Gunaz.tv

گوناز تی وی: دبیرکل شورای همکاری کشورهای تورک اعلام کرده است، نیروهای مسلح ارمنی باید از اراضی اشغال‌شده آزربایجان خارج شوند.

به گزارش گوناز تی وی، رامیل حسن‌اف، دبیرکل شورای تورک ضمن محکوم کردن تحرکات مخرب ارمنستان در  قره‌باغ، خواستار خروج نیروهای اشغالگر ارمنی از اراضی قره‌باغ آزربایجان شده است.

 دبیر کل این شورا گفته است، ارمنستان باید ضمن احترام به قوانین بین المللی در خصوص استفاده از سلاح در قره‌باغ تجدید نظر کرده و بصورت صلح‌آمیز به مذاکرات برگردد.

حسن‌اف تاکید کرده است، ارمنستان باید به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در خصوص ضرورت خروج از اراضی آزربایجان احترام بگذارد و بی‌قید و شرط نیروهای خود را از این اراضی خارج کند.

لازم به ذکر است، نیروهای مسلح ارمنستان با حمایت‌های روسیه و ایران در سال 1992 منطقه قره‌باغ آزربایجان را اشغال کرده‌اند و دولت ارمنستان علی‌رغم محکومیت‌های بین المللی برای عقب نشینی از این اراضی اقدامی نکرده است.

گفتنی است، شورای تورک از سال 2009 میان کشورهای آزربایجان، تورکیه، قزاقستان و قرقیزستان تشکیل یافته است و بحث ورود کشورهای دیگر تورک به این شورا نیز وجود دارد.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read