آخرین خبرها

شهادت 16 سرباز آزربایجانی در دو روز گذشته

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
شهادت 16 سرباز آزربایجانی در دو روز گذشته

Gunaz.tv

گوناز تی وی: در درگیری‌های دو روز گذشته در جبهه قره‌باغ میان نیروهای ارتش آزربایجان و نیروهای اشغالگر ارمنی، 16 تن از نیروهای ارتش آزربایجان به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش گوناز تی وی، وزارت دفاع جمهوری آزربایجان اعلام کرد، 16 تن از نیروهای ارتش آزربایجان در درگیری‌های شدید دو روز گذشته در قره‌باغ به شهادت رسیده‌اند.

بنا به آخرین اخبار دریافتی از خط جبهه، نیروهای ارتش آزربایجان تسلط جدی بر منطقه داشته و همچنین بر اراضی که از اشغالگران ارمنی پس گرفته شده است، بصورت کامل مستقر شده‌اند.

نیروهای ارمنی در دو روز گذشته تلفات بسیار سنگیتی داده‌اند و بنا بر اعلام برخی منابع، نزدیک به 170 تن از نیروهای ارتش ارمنستان در درگیری‌ها به هلاکت رسیده‌اند.

درگیری‌ها امروز(5 آپریل) نیز در حالی با خیز آزربایجان برای بازپس‌گیری مناطقی دیگر در قره‌باغ ادامه دارد که وزیرامور خارجه آزربایجان به ایران سفر کرده است و با وزرای خارجه ایران و تورکیه دیدار خواهد کرد و اعلام شده است که گفتگوهایی در این دیدارها در خصوص مسئله قره‌باغ صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است، نیروهای مسلح ارمنستان با حمایت‌های روسیه و ایران در سال 1992 منطقه قره‌باغ آزربایجان را اشغال کرده‌اند و دولت ارمنستان علی‌رغم محکومیت‌های بین المللی برای عقب نشینی از این اراضی اقدامی نکرده است. عدم پاینبدی ارمنستان به قطعنامه‌های بین المللی و همچنین قرارداد آتش بس که در سال 1994 بسته شده است، حل مسئله قره‌باغ را از راه‌های دیپلماتیک تا حدودی به بن‌بست رسانده است.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read