آخرین خبرها

نماینده پارلمان آلمان: عقب‌نشینی ارمنستان از قره‌باغ ضروری است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
نماینده پارلمان آلمان: عقب‌نشینی ارمنستان از قره‌باغ ضروری است

Gunaz.tv

گوناز تی وی: مارک هوپتمان، نماینده پارلمان آلمان اعلام کرده است که ارمنستان در عقب‌نشینی از اراضی قره‌باغ وقت‌کشی کرده است و باید از از این اراضی خارج شود.

به گزارش گوناز تی وی، مارک هوپتمان، نماینده پارلمان مرکز آلمان فدرال(بوندستاگ) اعلام کرده است، ارمنستان برای عقب نشینی از قره‌باغ وقت کشی کرده است و باید نیروهای خود را برای بازگشت اهالی قره‌باغ به وطن خود از این اراضی خارج کند".

این نماینده آلمانی خاطرنشان کرده است، سازمان ملل بارها خواستار عقب‌نشینی ارمنستان از اراضی آزربایجان شده است اما این درخواست‌ها نتیجه‌ای نداده است.

وی تاکید کرده است که قطعنامه‌های بین المللی برای خروج ارمنستان از اراضی قره‌باغ باید اجرایی شود و مهاجرین آزربایجانی که به دلیل جنگ از قره‌باغ خارج شده‌اند، به محل سکونت و وطن خود بازگردند.

این نماینده آلمانی تاکید کرده است، نقض آتش‌بس در قره‌باغ نشان میدهد که هر لحظه احتمال بروز جنگ وجود دارد و باید قدرت‌های بین المللی و دو طرف برای رسیدن به یک صلح پایدار مذاکرات جدی‌تری را انجام دهند.

 شایان ذکر است که مناقشه قره‌باغ بين دو کشور آزربایجان و ارمنستان در قفقاز جنوبي از سال 1988 آغاز شد. زماني که ارمنستان در مورد بخشي از خاک آزربايجان ادعای مالکيت کرد. بر اين اساس سال 1992 نيروهاي مسلح ارمنستان با حمایت های گسترده روسیه و ایران 20 درصد از اراضی آزربايجان يعني منطقه کوهستاني قره‌باغ و هفت منطقه اطراف آن را اشغال کردند. در نهايت دو کشور در سال 1994 با حضور رؤساي مشترک روسيه، فرانسه و ايالات متحده پس از مذاکرات صلح قرارداد آتش بس را به امضا رساندند که این آتش بس در سالهای اخیر بصورت مکرر در این منطقه نقض می‌شود.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read