آخرین خبرها

نماینده اردبیل: قلب‌مان با مردم جمهوری آزربایجان است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
نماینده اردبیل: قلب‌مان با مردم جمهوری آزربایجان است

Gunaz.tv

گوناز تی وی: کمال‌الدین پیرموذن، نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به درگیری‌ها میان آزربایجان و ارمنستان در قره‌باغ اشغالی، اعلام کرده است، قلب‌مان با مردم آزربایجان است.

به گزارش گوناز تی وی، کمال‌الدین پیرموذن در گفتگو با "خبرگزاری آپا" اعلام کرد، اعلام آتش بس یک‌طرفه از سوی آزربایجان اقدامی قهرمانانه و شایسته تقدیر است".

نماینده اردبیل ضمن حمایت از "اعلام آتش بس یک‌طرفه از سوی آزربایجان"، ابرای امیدواری کرد که طرف ارمنی در برابر این اقدام شایسته آزربایجان گامی مناسب بردارد و به بازگشت آرامش به منطقه کمک کند. با این حال، درگیریها در قره باغ همچنان ادامه دارد و مسئله اعلام آتش بس یکطرفه از سوی آزربایجان همچنان تنها بر روی کاغذ بوده و گفته میشود به تحرکات اشغالگران ارمنی مشروط شده است. 

پیرموذن ادامه داده است، مردم ایران و به خصوص مردم استان‌های آزربایجان (جنوبی) خواهان بازگشت آرامش به منطقه هستند.

نماینده اردبیل اضافه کرده است، قلب‌مان در کنار مردم آزربایجان است و مداخله کشورهای دیگر برای افزایش تنش‌ها در منطقه غیرقابل قبول است و به شروع جنگی دیگر در منطقه کمک میکند.

 شایان ذکر است که مناقشه قره‌باغ بين دو کشور آزربایجان و ارمنستان در قفقاز جنوبي از سال 1988 آغاز شد. زماني که ارمنستان در مورد بخشي از خاک آزربايجان ادعای مالکيت کرد. بر اين اساس سال 1992 نيروهاي مسلح ارمنستان با حمایت های گسترده روسیه و ایران 20 درصد از اراضی آزربايجان يعني منطقه کوهستاني قره‌باغ و هفت منطقه اطراف آن را اشغال کردند. در نهايت دو کشور در سال 1994 با حضور رؤساي مشترک روسيه، فرانسه و ايالات متحده پس از مذاکرات صلح قرارداد آتش بس را به امضا رساندند که این آتش بس در سالهای اخیر بصورت مکرر در این منطقه نقض می‌شود.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read