آخرین خبرها

پنج فعال مدنی آزربایجان روانه زندان شدند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
پنج فعال مدنی آزربایجان روانه زندان شدند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: پنج فعال ملی-مدنی اهل استان اردبیل که به‌دلیل برافراشتن پلاکاردی در حمایت از عباس لسانی به حبس محکوم شده بودند، برای گذراندن دوران محکومیت خود روانه زندان اردبیل شده‌اند.

به گزارش گوناز تی وی، سایت رسمی تشکیلات جبهه آزادی ملی آزربایجان جنوبی(گاماج) با اعلام این خبر، تایید کرده است که پنج فعال آزربایجانی روانه زندان شده‌اند.

بنا بر اعلام سایت تشکیلات گاماج، پنج تن از فعالین اردبیل به نامهای میثم جولانی، مرتضی پروین، مصطفی پروین، توحید امیرامینی و صالح پیچقانلو برای گذراندن جکم سه ماه محکومیت حبس، روانه زندان اردبیل شدند.

لازم به ذکر است، شعبه دوم دادگاه تجدید نظر اردبیل حکم 3 ماه حبس و 30 ضربه شلاق برای هر کدام از این فعالین را که در بازی فوتبال شهرداری اردبیل و آلومینیوم هرمزگان پلاکاردی تحت عنوان "عباس لسانی و زندانیان سیاسی آزاد باید گردند" را باز کرده بودند و به این دلیل توسط شعبه 103 دادگاه کیفری 2 اردبیل این حکم برای آنها صادر شده بود، عینا تایید کرده بود.

دادگاه بدوی نیز هر کدام از این فعالان را در آبان ماه 1394 شمسی به اتهام "اخلال در نظم و آسایش عمومی ورزشگاه فوتبال با سر دادان شعارهای قومی و ناسیونالیستی" به سه ماه حبس تعزیری و تحمل سی ضربه شلاق محکوم کرده بود.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read