آخرین خبرها

ژنرال انگین آلان: قلب من در کنار سربازان آزربایجان است

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
ژنرال انگین آلان: قلب من در کنار سربازان آزربایجان است

Gunaz.tv
 گوناز تی وی: برخی از ژنرالها و فرمانده هان بازنشسته ارتش تورکیه، از نیروهای مسلح کشور دوست و برادر  آزربایجان صمیمانه حمایت کردند.

به گزارش گوناز تی وی، به دنبال درگیری شدید امروز بین نیروهای آزربایجان و ارمنستان متجاوز، برخی از فرماندهان و ژنرالهای بازنشسته ارتش تورکیه از جمله ژنرال انگین آلان که به خاطر شکار شمار زیادی از تروریست های پ.ک.ک به شکارچی شهرت دارد، حمایت خود، از نیروهای مسلح آزربایجان را اعلام داشتند.

ژنرال اسماعیل حاککی پکین، فرمانده اسبق سازمان اطلاعات ستاد کل ارتش تورکیه در پیامی درباره درگیری های روز گذشته بین آزربایجان و ارمنستان گفته " فکر می کنم ارمنی ها در آینده ای نه چندان دور، به اقدامات تخریبانه جدید دست خواهند زد. حادثه رخ داده، چیزی بیش از اقدام خودخواهانه ارمنی ها نیست".

وی با بیان اینکه با مستحکم تر شدن روابط تورکیه و آزربایجان، اینگونه اقدامات ارمنی ها نیز افزایش یافته است، افزود:" برای آزادسازی اراضی اشغالی از دست ارمنستان، آزربایجان و تورکیه باید بیش از این قدرتمند  روابط خود را بیش از گذشته عمیق تر کنند".

ژنرال انگین آلان، فرمانده اسبق نیروهای ویژه ارتش تورکیه نیز در همین رابطه گفته است" برای ۱۲ شهیدمان از خداوند طلب مغفرت می نمایم. قلب من در کنار سربازان آزربایجان در خط جبهه که قهرمانانه از خاک میهن دفا می کنند، است".

ژنرال احمد یاووز، سفیر سابق تورکیه در پاریس نیز با بیان اینکه ارمنی ها سعی در تخریبات جدید در منطقه هستند، افزود قطعنامه های صادره از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد متأسفانه (از سوی ارمنستان) اجرا نمی شود.

وی با تصریح اینکه در آینده نزدیک هیچ راه حل صلح آمیزی برای این مشکل(مناقشه قره باغ اشغالی) دیده نمی شود، تأکید کرد:" بخاطر همین، آزربایجان باید پتانسیل نظامی خود بیش از اندازه تقویت کند تا بتواند برای جلوگیری اینگونه اقدامات ارمنستان، حاضر باشد".

گوناز تی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read