آخرین خبرها

شهادت دو سرباز و نظامی آزربایجان در خط جبهه

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
شهادت دو سرباز و نظامی آزربایجان در خط جبهه

Gunaz.tv

گوناز تی وی: نیروهای ارمنی که در هفته‌های اخیر تلفات گسترده‌ای را در مناطق مختلف قره‌باغ داده‌اند، به عملیات‌های تخریبی در خط جبهه ادامه می‌دهند که طی این عملیات‌ها یک نظامی درجه‌دار و یک سرباز آزربایجان به شهادت رسیده است.

به گزارش گوناز تی وی، روابط عمومی وزارت دفاع آزربایجان اعلام کرد، ارمنستان که روز به روز ضعیف‌تر می‌شود، درپی افزایش دادن تنش‌ها برای وارد کردن کشورهای هم‌پیمان خود به مناقشه می‌باشد.

در درگیری‌های روز گذشته(یکشنبه - 28 مارس) میان نیروهای ارتش آزربایجان و نیروهای نفوذی ارمنی دو تن از نیروهای ارتش آزربایجان از جمله یک سرباز و یک نظامی درجه‌دار به شهادت رسیده‌اند.

درگیری‌های روز گذشته بعد از جهد نیروهای ارمنی برای ورود به اراضی آزربایجان آغاز شد و نیروهای ارمنی بدون مقاومت مجبور به عقب نشینی از منطقه شدند.

وزارت دفاع آزربایجان اعلام کرده است، مناطق مختلف مرزی میان ارمنستان و آزربایجان به شدت تحت نظارت نیروهای آزربایجان هستند و درگیری‌هایی که رخ داده میشود صرفا به‌دلیل دفاع در مقابل تحرکات تخریبی ارامنه به وجود می‌آید.

شایان ذکر است که مناقشه قره باغ بين دو کشور آزربایجان و ارمنستان در قفقاز جنوبي از سال 1988 آغاز شد. زماني که ارمنستان در مورد بخشي از خاک آزربايجان ادعای مالکيت کرد. بر اين اساس سال 1992 نيروهاي مسلح ارمنستان با حمایت های گسترده روسیه و ایران 20 درصد از اراضی آزربايجان يعني منطقه کوهستاني قره باغ و هفت منطقه اطراف آن را اشغال کردند. در نهايت دو کشور در سال 1994 با حضور رؤساي مشترک روسيه، فرانسه و ايالات متحده پس از مذاکرات صلح قرارداد آتش بس را به امضا رساندند.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read