آخرین خبرها

کاهش 60 درصدی جمعیت شهرستان خلخال بر اثر مهاجرت اجباری

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
کاهش 60 درصدی جمعیت شهرستان خلخال بر اثر مهاجرت اجباری

Gunaz.tv

گوناز تی وی: مردم آزربایجان سال‌هاست که درپی تبعیضات گسترده دولت مرکزی ایران، مجبور به ترک سرزمین‌های خود مناطق مرکزی ایران و مناطق فارس‌نشین می‌شوند. شهرهای آزربایجان جنوبی به دلیل کمبود فرصت‌های شغلی برای ساکنین، آمار مهاجرت اجباری بسیار بالایی دارند.  

به گزارش گوناز تی وی، بشیر خالقی، نماینده شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرده است:" بر اثر برخی بی‌توجهی‌ها و فراهم نشدن شرایط اشتغال در منطقه 60 درصد جمعیت خلخال در سال‌های اخیر کاهش یافته که باید در زمینه کاهش و کنترل این روند در شهرستان اقدامات لازم را انجام دهیم".

وی نبود شرایط اشتغال برای افراد بیکار و جویای کار را از مهمترین دلایل افزایش مهاجرت در شهرستان خلخال دانست و گفت:"‌ نبود زمینه‌های اشتغال در منطقه سبب شده تا مردم با مشکل در تامین معیشت و درآمدزایی مواجه شده و به تبع آن به پدیده مهاجرت روی آورند".

خالقی با اشاره به اعتبارات استانی شهرستان خلخال تصریح کرد:" این اعتبارات پاسخگوی رفع نیازهای شهرستان نبوده و انتظار می‌رود در این زمینه شاهد مساعدت و توجه ویژه مسئولان بوده و بتوانیم زمینه‌های توسعه و عمران شهرستان را فراهم کنیم".

فقر و بیکاری در شهرهای کوچک و بزرگ آزربایجان جنوبی بسیار نگران کننده است و همین مسئله نه تنها در مهاجرت روستاییان به شهرهای فارس نشین بسیار تاثیرگذار است، آمار قابل توجهی از جمعیت این شهرها نیز به مناطق فارس نشین مهاجرت می کنند.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read