آخرین خبرها

هلاکت 15 نیروی ارتش ارمنستان در قره‌باغ اشغالی

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
هلاکت 15 نیروی ارتش ارمنستان در قره‌باغ اشغالی

Gunaz.tv

گوناز تی وی: در درگیری که میان نیروهای ارتش آزربایجان و نیروهای مهاجم ارمنی به وجود آمده است، بین ده تا پانزده تن از نیروهای ارمنی به هلاکت رسیده‌اند.

به گزارش گوناز تی وی، وزیر دفاع آزربایجان اعلام کرده است، بعد از جلوگیری از حملات نیروهای نفوذی ارمنی، مواضع ارمنستان در منطقه آغدام مورد هدف قرار گرفته است.

بنا بر اعلام وزارت دفاع آزربایجان، در این واکنش نیروهای ارتش آزربایجان، میان ده تا پانزده تن از نیروهای ارتش ارمنستان به هلاکت رسیده‌اند.

وزارت دفاع آزربایجان همچنین تاکید کرده است که هرگونه تحرکات تخریبی نیروهای ارمنی در خط جبهه با واکنش سریع و سنگین ارتش آزربایجان مواجه خواهد شد.

شایان ذکر است که مناقشه قره باغ بين دو کشور آزربایجان و ارمنستان در قفقاز جنوبي از سال 1988 آغاز شد. زماني که ارمنستان در مورد بخشي از خاک آزربايجان ادعای مالکيت کرد. بر اين اساس سال 1992 نيروهاي مسلح ارمنستان با حمایت های گسترده روسیه و ایران 20 درصد از اراضی آزربايجان يعني منطقه کوهستاني قره باغ و هفت منطقه اطراف آن را اشغال کردند. در نهايت دو کشور در سال 1994 با حضور رؤساي مشترک روسيه، فرانسه و ايالات متحده پس از مذاکرات صلح قرارداد آتش بس را به امضا رساندند.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read