آخرین خبرها

عربستان: حاضریم روابط خود با ایران را از سر بگیریم

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
عربستان: حاضریم روابط خود با ایران را از سر بگیریم

Gunaz.tv
 گوناز تی وی: وزیر امور خارجه عربستان سعودی از سرگیری روابط این کشور با ایران را مشروط به تغییر سیاست فرقه‌ گرایانه تهران دانست.

به گزارش گوناز تی وی، عادل بن احمد الجبیر، وزیر امورخارجه عربستان سعودی طی سخنانی در نشست وزاری خارجه شورای همکاری کشورهای عرب خلیج عرب، در مورد روابط کشورش با ایران، ضمن بیان اینکه سیاست‌‌ های فرقه گرایانه ایران موجب تیرگی روابط دو کشور شده است، اظهار داشت:" اگر ایران به این سیاست خود پایان دهد، هیچ مانعی برای از سرگیری روابطمان نخواهد ماند".

الجبیر افزود:" با عدم مداخله در امور دیگران و رعایت اصول همسایگی خوب می توانیم روابط بهتری داشته باشیم".

وزیر امورخارجه عربستان سعودی در رابطه با بحران سوریه، با بیان اینکه رژیم اسد مسئول کشته شدن ۴۰۰ هزار نفر از مردم و تخریب این کشور و همچنین ترک خانه بالاجبار ۱۲ میلیون نفر شده است، اظهار داشت:" آینده‌ای برای اسد در سوریه وجود نداشته، او یا با روند سیاسی و یا با عملیات نظامی کنار خواهد رفت".

وی با اشاره به نتیجه نافرجامی کمک ایران و شبه‌ نظامیان حزب‌الله به اسد، گفت:" بشار از سایر کشورها کمک خواست اما ناموفق شد. بعد روسیه وارد عمل شد، اما نتوانستند اسد را از این وضعیت نجات دهند. ما خواستار کناره‌ گیری اسد از راه سیاسی هستیم. به عنوان یکی از گروه‌های مذاکرات ژنو برای حمایت از دوست‌ های سوریه این را مطرح می‌ کنیم".

گوناز تی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read