آخرین خبرها

جمهوری آزربایجان 21 زندانی ایرانی را تحویل داد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
جمهوری آزربایجان 21 زندانی ایرانی را تحویل داد

Gunaz.tv

گوناز تی وی:  سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو اعلام کرده است، در پی توافقات به عمل آمده فی مابین مسئولان دو کشور، 21 زندانی ایرانی از جمهوری آزربایجان به ایران مسترد شد.

به گزارش گوناز تی وی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آزربایجان در صفحه فیسبوکی خود در این خصوص نوشته است، در آستانه سال نو و در ادامه اقدامات و پیگیریهای به عمل آمده توسط سفارت و در مسیر اجرای توافقنامه انتقال محکومین بین دو کشور تعداد 21 نفر از محکومین ایرانی محبوس در زندانهای جمهوری آزربایجان به منظور گذراندن باقیمانده محکومیت آنان در ایران روز چهارشنبه 12/12/1394 در نقطه صفر مرزی آستارا تحویل مقامات قضایی ایران شدند.

محسن پاک آئین نوشته است:"ملاقات با مقامات ارشد کشور آزربایجان همچنان در سطح بالا ادامه دارد و برای بهبود وضعیت ایرانیان زندانی در بند و انتقال زندانیان مجرم تلاش میکنیم".

بنا بر این نوشته، تلاش سفارت ایران بر این است که افراد مذکور مدت محکومیت خود را در ایران بگذرانند تا امکان دسترسی و ملاقات خانواده های آنان و بهبود شرایط و سلامتی آنها فراهم شود. سه نفر از زندانیان منتقل شده در این مرحله زن میباشد. جرایم زندانیان انتقالی به کشور قاچاق مواد مخدر می باشد و نزدیک به 128 نفر ایرانی به جرم های مختلف در جمهوری آزربایجان محکوم و زندانی و 63 نفر تحت بازداشت هستند.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read