آخرین خبرها

عباس لسانی به اعتصاب غذا پایان داد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
عباس لسانی به اعتصاب غذا پایان داد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: عباس لسانی، فعال ملی-مدنی آزربایجان جنوبی که هم اکنون در زندان عادل آباد شیراز دوره حبس یک ساله‌اش را سپری می کند، به اعتصاب غذا پایان داد.

به گزارش گوناز تی وی، عباس لسانی، فعال شناخته شده‌ی آزربایجان جنوبی که از پنجم اسفندماه جاری به خاطر افزایش فشارهای امنیتی بر روی خانواده‌اش و همچنین ممنوع المکالمه گشتن با خانواده و نزدیکان خویش و تغییر بندش دست به اعتصاب غذا زده بود، به اعتصاب غذا پایان داد.

این فعال آزربایجانی روز گذشته(نهم اسفند) در پنجمین روز اعتصاب غذا از "بند عبرت" به بند قبلی خود در زندان عادل آباد شیراز بازگردانده شده است و امروز(10 اسفند) ممنوعیت برقراری مکالمه تلفنی با خانواده‌اش لغو گردیده است.

بدین ترتیب و ضمن برآورده شدن برخی از مطالبات عباس لسانی، این فعال آزربایجانی امروز(دوشنبه-10 اسفند) به اعتصاب غذای خود پایان داده است.

عباس لسانی فعال ملی مدنی آزربایجان به دلیل اعتراض به خشکاندن دریاچه اورمیه به یکسال زندان محکوم شده است و محکومیت خود را در زندان عادل آباد شیراز در تبعید سپری می کند.

لازم به ذکر است، این فعال ملی مدنی آزربایجان در روزهای اخیر در آستانه دوم اسفندماه "روز جهانی زبان مادری" نیز همراه با جمعی دیگر از فعالین ملی مدنی زندانی آزربایجان به نام‌های آیت مهرعلی بیگلو، رسول رضوی، مرتضی مرادپور و حسین علی محمدی برای اعتراض به عدم تحصیل ملت تورک آزربایجان به زبان ملی مادری به مدت سه روز اقدام به اعتصاب غذا نموده بودند.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read