آخرین خبرها

عباس لسانی در اعتصاب غذا به سر می‌برد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
عباس لسانی در اعتصاب غذا به سر می‌برد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: عباس لسانی فعال ملی-مدنی آزربایجان جنوبی که در پنجم اسفندماه جاری دست به اعتصاب غذا زده است، به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد.

به گزارش گوناز تی وی، عباس لسانی، فعال شناخته شده‌ی آزربایجان جنوبی از پنجم اسفندماه جاری به خاطر افزایش فشارها بر خانواده‌اش و همچنین ممنوع المکالمه گشتن با خانواده و نزدیکان خویش و تغییر بندش دست به اعتصاب غذا زده است.

با این حال، این فعال آزربایجانی روز گذشته(نهم اسفند) از "بند عبرت" به بند قبلی خود در زندان عادل آباد شیراز بازگردانده شده است اما همچنان امکان برقراری مکالمه تلفنی با خانواده‌اش از وی سلب شده است.

بدین ترتیب و طبق اطلاعاتی که یکی از هم بندان عباس لسانی در تماسی تلفنی ارائه کرده است، این فعال آزربایجانی درحالی در ششمین روز اعتصاب غذای خود قرار دارد که مطالبات وی اعم از امکان مکالمه تلفنی با خانواده هنوز محقق نگردیده است.

عباس لسانی فعال ملی مدنی آزربایجان به دلیل اعتراض به خشکاندن دریاچه اورمیه به یکسال زندان محکوم شده است و محکومیت خود را در زندان عادل آباد شیراز در تبعید سپری می کند.

لازم به ذکر است، این فعال ملی مدنی آزربایجان در روزهای اخیر در آستانه دوم اسفندماه "روز جهانی زبان مادری" نیز همراه با جمعی دیگر از فعالین ملی مدنی زندانی آزربایجان به نام‌های آیت مهرعلی بیگلو، رسول رضوی، مرتضی مرادپور و حسین علی محمدی برای اعتراض به عدم تحصیل ملت تورک آزربایجان به زبان ملی مادری به مدت سه روز اقدام به اعتصاب غذا نموده بودند.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read