آخرین خبرها

اوباما: اسد در آینده ی سوریه جایی ندارد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
اوباما: اسد در آینده ی سوریه جایی ندارد

Gunaz.tv
 گوناز تی وی: رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا گفت بشار اسد در آینده ی سوریه جایی ندارد. اوباما همچنین اظهار کرد مداخله نظامی روسیه باعث قدرت گرفتن رژیم اسد شده است.

به گزارش گوناز تی وی، باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در نشست خبری خود در کاخ سفید، درباره آینده سوریه و راهکار نابودی گروه تروریستی داعش به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

اوباما درباره توافق آتش بس موقت در سوریه گفت:" توافق آتش بس در سوریه، قبل از هرچیز به اقدامات رژیم اسد و روسیه بستگی دارد. مداخله نظامی روسیه باعث قدرت گرفتن رژیم اسد و بدتر شدن فاجعه انسانی شده است".

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه در سوریه فقط جنگ داخلی نه بلکه جنگ مذهب و سیاسی در جریان است، افزود:" در چنین شرایطی اجرای توافق آتش بس آسان نخواهد بود و از وجود برخی شبهات با خبر هستیم. اما اگر برای این درگیری راهکار سیاسی پیدا نکنیم، تاریخ ما را محاکمه خواهد کرد".

وی راه حل نابودی گروه تروریستی داعش را از بین بردن هرج و مرج در سوریه دانست و اجرای توافق آتش بس را یک گام موثر در از بین بردن هرج و مرج در سوریه برشمرد.

باراک اوباما تصریح کرد:" بشار اسد در آینده ی سوریه جایی ندارد. اسد علیه مردم خود جنگی به راه انداخته است که در این جنگ از شکنجه، محاصره و از بمب های بشکه ای استفاده می کند و مردم را گرسنه نگه می دارد. شمار زیادی از مردم سوریه، پس از این اقدامات اسد، تا براندازی او از قدرت، از جنگ دست برنخواهند داشت".

گوناز تی وی

S.N

اخبار منتخب

Most Read