آخرین خبرها

دومین ماهواره ملی آزربایجان به فضا پرتاب می‌شود

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
دومین ماهواره ملی آزربایجان به فضا پرتاب می‌شود

Gunaz.tv

گوناز تی وی: جمهوری آزربایجان پروژه پرتاب دومین ماهواره ملی خود با نام "آزراسپیس 2" به فضا را آغاز کرده است.

به گزارش گوناز تی وی، پروژه ماهواره جدید آزربایجان بعد تصویب لایحه‌ای در خصوص آن عملیاتی شده است و انتظار می‌رود که در سال 2017 به فضا پرتاب شود.

به نوشته خبرگزاری ترند، "آزر‌اسپس 2 " که احتمالا در سال 2017 به فضا پرتاب می‌شود، در مدار 45 درجه فضایی قرار خواهد گرفت.

این ماهواره مناطق وسیع اروپا، جنوب شرق آسیا، خاورمیانه و آفریقا را تحت پوشش قرار می‌دهد و برای خدمات مخابراتی و تلویزیونی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آزربایجان پیشتر نیز ماهواره آزراسپیس 1 را به فضا پرتاب کرده بود که بزرگترين ايراد آن وسعت تحت پوشش آن بود که همچون هات بیرد یا یوتل ست كم مي‌باشد. ماهواره دوم آزربایجان کمبودهای آزراسپیس 1 را جبران خواهد کرد.

گفتنی است پیشرفت های تکنولوژیکی جمهوری آذربایجان در ساحه های گوناگون، از مخابرات تا نانوتکنولوژی بسیار قابل توجه بوده است.  

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read