آخرین خبرها

سالانه بیش از 300 هزار نفر در جاده های ایران مصدوم می شوند

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
سالانه بیش از 300 هزار نفر در جاده های ایران مصدوم می شوند

Gunaz.tv

گوناز تی وی: موسی امیری، جانشین فرمانده پلیس راه نیروی انتظامی ایران می‌گوید سالانه در کشور 300 هزار نفر بر اثر تصادف معلول و مصدوم می‌شوند.

به گزارش گوناز تی وی، امیری، شنبه اول اسفند طی گفتگویی با سایت خبری امنیتی تسنیم نیوز اعلام کرد که در سال 17 هزار تن در ایران بر اثر تصادفات کشته می‌شوند.

این فرمانده ناجا تقصیر تصادفات را به گردن شهروندان و فرهنگ شهروندی انداخت.

این مقام پلیس همچنین آمار بالای معلولان و مصدومان ناشی از تصادف‌ها را نشانه عملکرد ضعیف پلیس در پیشگیری از وقوع تصادف‌های جاده‌ای دانست.

تصادف جاده‌ای و شهری یکی از سه دلیل عمده مرگ‌ومیر در ایران است. ایران، یکی از کشورهایی است که بالا‌ترین شمار کشتگان جاده‌ای را دارد و طبق بر آوردها رتبه 189 در بین 190 کشور جهان را در آمار تصادفات رانندگی دارد. تنها کشور سيرالئون بوده است که وضعيت نامناسب تري از ايران داشته است.

بر پایه آمارهای رسمی، در 17 سال گذشته 362 هزار و 786 تن بر اثر تصادفات رانندگی در ایران جان خود را از دست دادند.

به گفته کار‌شناسان تراکم بالای خودرو در جاده‌ها، کمبود ظرفیت بزرگراهی، کمبود خدمات ایمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی، فساد در نیروی انتظامی، تولید خودروهایی با کیفیت پایین توسط تولیدکنندگان دولتی و شبه دولتی از مهم‌ترین عوامل تصادف جاده‌ای در ایران به شمار می‌آیند.

گوناز تی وی

E.H

اخبار منتخب

Most Read