آخرین خبرها

مرگ 511 نفر در تصادفات جاده‌ای آزربایجان غربی

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
مرگ 511 نفر در تصادفات جاده‌ای آزربایجان غربی

Gunaz.tv

گوناز تی وی: جاده‌های مرگ آزربایجان جنوبی در حالی سالیانه صدها نفر قربانی میگیرند که هیچ گام عملی از سوی دولت برای حل این مسئله و کاهش این آمار وحشتناک مرگ و میر وجود ندارد.

به گزارش گوناز تی وی، روابط عمومي اداره کل پزشکي قانوني استان آزربايجان غربي اعلام کرده است، در ده ماهه امسال 511  نفر درحوادث رانندگي استان آزربايجان غربي جان خود را از دست دادند که اين آمار در مقايسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که 535 مورد بودند، تنها 24 نفر کاهش داشته است.

بيشترين تلفات حوادث رانندگي با 367 مورد در جاده هاي برون شهري و پس از آن با 93 مورد در مسيرهاي درون شهري و 51 مورد درمسيرهاي روستايي بوده است که از مجموع اين تلفات استان، شهر اورميه با تعداد 147 نفر فوتي بيشترين بیشترین تلفات را داشته است.

براساس اين گزارش همچنين درده ماهه سالجاري 9 هزارو (15) پانزده نفر مصدوم حوادث رانندگي به مراکز پزشکي قانوني استان مراجعه کردند که از اين تعداد 6 هزار و 443 نفر مرد و دو هزارو 572 نفر زن هستند که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل تعداد 5 نفر افزايش يافته است.

لازم به ذکر است، عدم وجود جاده های استاندارد در آزربایجان جنوبی و کیفیت و ایمنی پایین خودروهای تولیدی دولت ایران آمار کشته ها و زخمی های تصادفات جاده ای را چندین برابر افزایش می دهد. هر ساله نزدیک به 25 هزار نفر در جاده های جغرافیای موسوم به ایران کشته شده و صدها هزار نفر مجروح می شوند.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read