آخرین خبرها

وزیر خارجه عربستان: آمریکا هرگز سعودی را به نفع ایران رها نخواهد کرد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
وزیر خارجه عربستان: آمریکا هرگز سعودی را به نفع ایران رها نخواهد کرد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه با تاکید بر اینکه آمریکا "متحد اصلی" پادشاهی سعودی است، به وجود تعهدی اثبات شده میان این دو کشور تاکید کرد.  

به گزارش گوناز تی وی به نقل از العربیه، عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی روز پنجشنبه 18 فوريه، در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه با تاکید بر اینکه آمریکا متحد اصلی پادشاهی سعودی است گفت:" آمریکا به دلیل توافق هسته ای ایران با قدرت‌های بزرگ هرگز سعودی را به نفع تهران رها نخواهد کرد".

وزیر خارجه سعودی در پاسخ به این سوال که آیا کشور متبوعش احساس نمی کند که آمریکا این کشور را رها کرده، گفت:"هرگز چنین احساسی وجود ندارد".

وی افزود:"ایالات متحده آمریکا همپیمان تاریخی ، مهمترین شریک تجاری، بزرگترین کشور سرمایه گذار اقتصادی در سعودی و منبع اصلی تجهیزات نظامی نیروهای ماست که بیش از 7 دهه با هم رابطه داریم".

الجبیر افزود:" ما نسبت به همپیمانی خود با آمریکا هیچ تردیدی نداریم کما اینکه شکی نداریم که آمریکا نسبت به امنیت سعودی متعهد است و این مسئله تاکنون در گفتار و رفتار ثابت شده است . نه تنها هیچگونه عقب نشینی در روند این روابط تاریخی نمی بینم بلکه روابط دو کشور روزبروز گسترده تر هم می شود".

وزیر خارجه سعودی گفت:"اگر ایران خواهان روابط خوب با سعودی است باید رفتارش و سیاستش در منطقه را تغییر دهد".

وی افزود:" سعودی علاقمند است که روابط بهتری با ایران داشته باشد اما این روابط باید بر اساس اصل حسن همجواری و اصل عدم مداخله در امور کشورهایی مانند لبنان، سوریه، عراق، بحرین و یمن باشد".

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read