آخرین خبرها

آزربایجان‌شرقی: مرگ 85 تن بر اثر سوء مصرف مواد مخدر

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
آزربایجان‌شرقی: مرگ 85 تن بر اثر سوء مصرف مواد مخدر

Gunaz.tv

گوناز تی وی: سوء مصرف مواد مخدر در آزربایجان شرقی به مرگ 85 تن طی ده ماه نخست منهی به دی ماه امسال انجامیده است. افزایش گسترده مصرف مواد مخدر به ویژه از نوع صنعتی آن که در آزمایشگاه های خانگی تولید میشوند، به مرگ مصرف کنندگان می‌انجامد.

به گزارش گوناز تی وی، سازمان پزشک قانونی استان آزربایجان شرقی اعلام کرده است، درده ماهه منتهی به دی امسال تعداد 85 نفر در استان بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند.

از این تعداد 5 نفر زن و 80 نفر مرد بوده است. این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 88 نفر فوت شده بود 3 درصد کاهش داشته است. بنا بر این گزارش،  کل متوفیات سوء مصرف مواد در استان در سال 1393 برابر با 102نفر بود که 4 نفر از آنان زن بوده است. بر اساس همین گزارش در دی ماه امسال تعداد 11 نفر براثر سوء مصرف مواد جان خود را از دست دادند که یک نفر از آنان زن بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 5 نفر فوت شده بود 6 نفر افزایش یافته است.

آمار مرگ بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در حالی مطرح شده که برخی از کارشناسان منتقد نظام از کم کاری جمهوری اسلامی در برخورد با معضل اعتیاد خبر می دهند. به اعتقاد این کارشناسان، اگرچه دولت ایران با اعدام برخی از قاچاقچیان خرده پا در صدد نشان دادن همت خود برای مبارزه با مواد مخدر است، اما شواهد زیادی وجود دارد که حاکی از دخالت برخی از مافیاهای نزدیک به حلقه قدرت در امر قاچاق و توزیع مواد مخدر در سطح ایران است. امری که با هدف سستی و رخوت بیشتر جوانان و مشغول نمودن اذهان آنان به اموری غیر از مسائل سیاسی و جنایت های دولت صورت می گیرد. همچنین ناگفته پیداست که قاچاق مواد مخدر در کشوری 78 میلیونی چه سود هنگفتی برای مافیای آن (که گفته می شود با سپاه پاسداران در ارتباط است) به همراه دارد.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read