آخرین خبرها

جابر انصاری از شروع انتقال سامانه اس-300 به ایران خبر داد

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
جابر انصاری از شروع انتقال سامانه اس-300 به ایران خبر داد

Gunaz.tv

گوناز تی وی: سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نهایی شدن روند تحویل سامانه موشکی اس-300 روسیه به ایران خبر داده است.

به گزارش گوناز تی وی، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری خود تأکید کرد که" موضوع سامانه دفاع موشکی اس-300 مسیر اجرای خود را بر اساس توافقاتی که دو کشور ایران و روسیه در ماه‌های گذشته انجام دادند، طی کرده و نهایی شده و در حال انتقال به ایران است".

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی دولتی ایرنا، سرتیپ حسین دهقان، وزیر دفاع ایران، به دعوت رسمی ارتشبد سرگئی شویگو، وزیر دفاع فدراسیون روسیه، روز دوشنبه راهی مسکو شده‌است.

حسین دهقان شامگاه سه‌شنبه، 20 بهمن، در یک مصاحبهٔ تلویزیونی در ایران گفت:" سامانه‌های اس-300 آماده و حتی بسته‌بندی شده است... بخشی از آن را در سه ماههٔ اول سال میلادی و بخش دیگر را تا نیمهٔ اول سال آینده میلادی تحویل می‌گیریم".

وی با ادعای این‌که "اگر به (سامانهٔ دفاعی) اس-400 هم نیاز داشته باشیم، آن را می‌گیریم" افزود که "در رابطه با خرید جنگنده از روسیه با توجه به نیاز نیروی هوایی ارتش با روس‌ها صحبت‌هایی شده است و در حال حرکت به سمت انعقاد قرارداد با روس‌ها هستیم".

وی با اشاره به این‌که "حتی تعداد جنگنده‌های سوخوی-30 که قرار است خریداری کنیم، مشخص شده است"، افزود:" فعلاً تعداد این جنگنده‌ها را اعلام نمی‌کنیم... (به روس‌ها) گفتیم با همکاری و شراکت باید در ساخت و تولید (این جنگنده‌ها) نیز شرکت کنیم".

ماجرای فروش سامانه دفاع موشکی اس-300 به ایران به سال 2007 برمی‌گرد که تهران و مسکو قراردادی را به ارزش 800 میلیون دلار منعقد کردند، اما با آغاز تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در سال 2010، روسیه این قرارداد را به حالت تعلیق درآورد، امری که با اعتراض و شکایت ایران به مراجع بین‌المللی نیز روبه‌رو شده بود.

گوناز تی وی

H.M

 

اخبار منتخب

Most Read