آخرین خبرها

نقض آتش‌بس از سوی نیروهای ارمنی در خط جبهه

۱۴۰۰.۰۷.۲۸, ۰۷:۳۶
نقض آتش‌بس از سوی نیروهای ارمنی در خط جبهه

Gunaz.tv

گوناز تی وی: نیروهای مسلح ارمنی آتش‌بس را در مواضع و مناطق مختلف خط جبهه به دفعات مکرر نقض کرده‌اند.  

به گزارش گوناز تی وی، وزارت دفاع جمهوری آزربایجان اعلام کرده است، نیروهای مسلح ارمنستان 128 بار به نقض آتش‌بس پرداخته و به سمت مواضع آزربایجان در منطقه گده‌بی آتش گشوده‌اند.

تیراندازی‌ها به سمت مواضع آزربایجان از سوی مواضع ارمنی مستقر در مناطق مختلف جبرائیل، فضولی، خوجاوند، گوران‌بوی و آغدام  صورت پذیرفته است.

نیروهای مسلح آزربایجان در پاسخ به تیراندازی‌های نیروهای ارمنستان، به دفعات بیشتری از نیروهای ارمنی به سمت مواضع ارامنه آتش گشوده‌اند.

دو روز پیش(11 فوریه)، در درگیری ارتش آزربایجان با گروه‌های مهاجم ارمنی که قصد حمله به مواضع آزربایجان را داشتند، حداقل پنج تن از نیروهای ارمنی کشته شدند.

شایان ذکر است که مناقشه قره باغ بين دو کشور آزربایجان و ارمنستان در قفقاز جنوبي از سال 1988 آغاز شد. زماني که ارمنستان در مورد بخشي از خاک آزربايجان ادعای مالکيت کرد. بر اين اساس سال 1992 نيروهاي مسلح ارمنستان با حمایت های گسترده روسیه و ایران 20 درصد از اراضی آزربايجان يعني منطقه کوهستاني قره باغ و هفت منطقه اطراف آن را اشغال کردند. در نهايت دو کشور در سال 1994 با حضور رؤساي مشترک روسيه، فرانسه و ايالات متحده پس از مذاکرات صلح قرارداد آتش بس را به امضا رساندند.

گوناز تی وی

H.M

اخبار منتخب

Most Read